ONEXOX
BannerFans.com

Harga baharu Minyak Bakal Menguntungkan Orang Ramai - Ahmad Maslan

on Saturday, January 31, 2015




KUALA LUMPUR: Orang ramai akan mendapat keuntungan melalui harga baharu minyak yang bakal diumum#kan.

Itu bayangan yang diberikan Timbalan Menteri Kewangan Datuk Ahmad Maslan berhubung penetapan harga baharu petrol dan diesel mulai esok.

Pengumuman penetapan harga baharu minyak untuk bulan Februari akan dibuat Kementerian Perdagangan Dalam Neg#eri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) pada jam 8 malam ini, kata Ahmad Maslan.

Beliau berkata kepada media selepas merasmikan Majlis Penutup Kursus Penulisan Media Sosial Siri Pertama anjuran Penerangan Puteri UMNO di sebuah hotel di sini.

Dalam ucapannya, beliau berkata pemimpin UM#NO perlu menggunakan pengaruh media sosial supaya orang ramai tahu apa yang mereka lakukan.

Ahmad Maslan berkata penggunaan media sosial ini adalah penting kerana zaman media tradisional sebagai arus perdana semakin tiba ke penghujungnya.




“Media sosial akan menjadi arus perdana. Pemimpin UMNO mesti celik media sosial supaya tidak ketinggalan dan menggunakan media ini untu#k mendekati pengundi,” kata Ahmad Maslan.

Ahmad Maslan dalam pada itu turut mengulas mengenai dakwaan kegiatan individu tertentu yang mensabotaj ekonomi negara dengan mengambil kesempatan mengaut keuntungan melalui urusan mata wang negara bagi menaja dan menjalankan operasi media baharu untuk melancarkan fitnah terhadap kerajaan.

“Pihak (spekulator mata wang) yang melakukan perkara# seperti mahu meniru apa yang dilakukan George Soros semasa kegawatan ekonomi 1998.

“Saya mengharapkan penyiasat segera daripada Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) dan Bank Negara mengenai perkara ini," tambah Ahmad Maslan.

Beliau juga berkata GST yang akan berkuatkuasa April nant#i akan menurunkan sebahagian harga barang. Jika ada individu meningkatkan harga barang apabila ia sepatutnya diturunkan akan disiasat mengikut Akta Kawalan Harga dan Antipencatutan 2011.

Sumber


PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri




Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved