ONEXOX

Murid Cedera Dicubit Guru Kerana Tak Siap Kerja Sekolah

on Friday, January 30, 2015




KOTA BHARU - Seorang guru yang berang dengan muridnya yang tidak menyiapkan kerja sekolah bertindak tidak wajar a#pabila mencubit perut kanak-kanak itu beberapa kali sehingga berdarah, kelmarin.

Menurut sumber, murid tahun enam di sebuah sekolah rendah di sini, dikatakan gagal menyiapkan kerja sekolah bagi mata pelajaran Matematik yang diberikan guru tersebut.




"Mereka diberi latihan yang ba3nyak setiap hari bagi mencapai sasaran sekolah dalam UPSR tahun ini," katanya.

Katanya, sudah menjadi kebiasaan bagi guru berkenaan mencubit perut murid yang gagal menyiapkan kerja sekolah tetapi tindakan yang dilakukan kepada murid  berkenaan adalah di luar batasan dan etika seorang guru.

"Tidak wajar bagi se#orang guru bertindak sedemikian sehingga mendatangkan kecederaan, jika ingin menghukum sekalipun perlu ada nilai kemanusiaan," katanya.



Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri





Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© AANS BLOG All Rights Reserved