ONEXOX
BannerFans.com

Penjelasan dari Pihak OldTown Berkenaan Resit Tertulis Taufu Pork

on Saturday, January 31, 2015



Sebelum ini menjadi viral dilama#n sosial dimana seorang pelanggan Oldtown mendakwa terdapat menu tidak halal di restoran makanan terkenal tersebut selepas melihat di resit bayarannya tertulis 'Taufu Pork Ball'. yang bermaksud tauhu bola babi.




Perkara ini telah menjadi perbualan ramai dan mere#ka mempersoalkan tentang status halal restoran tersebut.

Terkini, pihak Oldtown melalui laman Facebook mer#eka menafikan mereka menjual makanan tidak halal di restoran tersebut dan menjelaskan semua hanya kerana kesilapan ejaan pekerjanya yang menulis secara manual.




Berikut adalah penjelasan dari Oldtown.

"Kami ingin menjelaskan bahawa Oldtown White Coffee tidak menghidangkan daging babi di mana-mana cawangan di seluruh Malaysia. Kami memperoleh pensijilan Halal daripada Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) dan telah bekerja rapat dengan jabatan dalam memastikan semua peralatan, bahan-bahan, pembekal, dan prosedur pembersihan kami terus memenuhi keperluan Halal oleh JAKIM.

Apa yang kakitangan kami telah bermaksud untuk menaip adalah Tau Fu Pok yang taufu goreng, bahan berasaskan soya yang terdapat dalam mee kari kerana tidak ada item dalam menu yang dikenali sebagai taufu Pork jua. Kami sedang berusaha menghubungi pengguna yang pada asalnya disiarkan ini untuk mengetahui lokasi sebenar keluar. Kami akan berusaha membetulkannya sistem kami dan mendidik kakitangan kami untuk memastikan bahawa ini tidak berulang.

Di Oldtown White Coffee, keutamaan kami sentiasa dan akan terus menjadi kualiti produk kami dan perkhidmatan yang kami sediakan kepada pelanggan kami. Pensijilan Halal adalah satu proses yang sangat teliti dan ketat. Dalam usaha untuk mengekalkan pensijilan ini semua peralatan, bahan-bahan, pembekal dan prosedur pembersihan mesti memenuhi keperluan Halal oleh JAKIM. Kami ingin menegaskan bahawa kami telah memenuhi semua keperluan mereka di semua kedai di Oldtown White Coffee. Pada masa yang sama, dapur pusat kami terus memenuhi keperluan Halal JAKIM."

Jadi persoalan tentang perkara ini nampaknya sudah terjawab hanya kerana kesilapan teknikal.




Sumber


PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri




Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved