ONEXOX
BannerFans.com

Desmond Yongkor hina Islam dalam Facebook - "Bodoh punya Islam"

on Tuesday, December 31, 2013



Komen diatas diperolehi daripada status mengenai dakwaan pihak Hong Leong Bank yang tidak membenarkan pekerjanya menunaikan solat ketika waktu bekerja.

Namun, beberapa pengguna Facebook telah memberikan komen yang tidak bertanggungjawab dengan memperlekeh serta menghina agama Islam.

Peter Ha dalam komennya " I Wonder how to work with so many prayer breaks ! Might as well don't work and stay at home. After all, Allah will drop food and money from heaven ! haha."








Dan komen yang betul-betul menimbulkan kemarahan orang Islam yang membacanya datang daripada Desmond Yongkor:

"Kalau asik sembayang saja sampai 5 waktu... rugilah majikan bayar gaji.. majikan bayar gaji pekerja untuk kerja.. bukan kena bayar gaji untuk sembayang... bodoh punya ISLAM"



Komen beliau kini tersebar di media sosial dan ramai yang mahukan Desmond Yongkor segera di berkas pihak Polis.

Namun, Desmond dikatakan menggunakan akaun palsu dan sebelum ini juga beliau didakwa sering membuat provokasi kepada individu politik. Namun, kali ini provokasi yang dibuat oleh beliau dianggap terlalu melampau dan perlu disiasat. antara komen pengguna FB mengenai gambar ini:

"Agama rasmi Negara Malaysia ISLAM namun kebebasan beragama boleh. Tetapi tidak boleh menghina agama yang lain. INI sudah salah dalam perlambagaan negara. Boleh di hukum walaupun cuma di FB" -Abdul Wahab

Laporan polis telahpun dibuat melalui beberapa NGO dan individu.



Semoga identiti beliau dapat didedahkan agar menjadi pengajaran untuk tidak mempermainkan sensitiviti agama di negara ini.

Sumber 

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved