ONEXOX

Kanak-kanak 2 tahun dibunuh kejam di Paka, Terengganu [Gambar]

on Tuesday, January 21, 2014

Seorang kanak-kanak perempuan berusia lingkungan dua tahun ditemui mati dalam keadaan menyedihkan di sebuah rumah tidak berpenghuni di Taman Permint, Seri Paka Fasa Dua Dungun, jam 3.20 petang tadi.

Mayat mangsa ditemui seorang pengawal keselamatan yang membuat rondaan di kawasan perumahan itu, sebelum terhidu bau busuk dari arah rumah berkenaan.



Pengawal keselamatan itu yang memasuki rumah berkenaan kemudian terkejut menemui mayat kanak-kanak berkenaan yang tidak berseluar dan berlumuran darah berhampiran tandas rumah berkenaan.





Pengawal kesekamatan itu kemudian melaporkan kepada majikannya sebelum membuat laporan polis.

Ketua Polis Daerah Dungun, Superintendan Ahmad Zailani Yaakob mengesahkan kejadian dan siasatan lanjut sedang dijalankan.

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 38 comments... read them below or add one }

Anonymous said...

Yg buat ni bkn manusia tp binatang..


January 21, 2014 at 8:29 PM
Anonymous said...

Binatang pun tak buat mcm nie


January 21, 2014 at 8:43 PM
Unknown said...

Allahu Akhbar...
www.ayusihatanggun.blogspot.com


January 21, 2014 at 8:51 PM
Shape Slimming Plus Centre said...

sedihnya..teringat anak dekat umah...sanggup manusia tu berkelakuan mcm tu kat anak sekecil itu yg xtau apa2...sedihnya


January 21, 2014 at 8:54 PM
Anonymous said...

Ini bukan msnusia atau binatang. Ini Setan drp segala Iblis. Kenapa lah buat serbagini. Mana pedoman hidup. Allahuakbar!


January 21, 2014 at 8:57 PM
Anonymous said...

Al-fatehah kepada arwah anak kecil ni... Sedih tgk keadaannya... Subhanallah sapa la kejam buat anak kecil ni mcm ni... Astaghfirullah...


January 21, 2014 at 9:33 PM
On9_Shoppe said...

Aduhai, kesiannya sgt2 semoga yg buat mendapat Balasannya Dr Allah


January 21, 2014 at 9:48 PM
Anonymous said...

Subahanallah.. Apa dah jadi..dgn manusia nie??? Dimana letaknya sifat kasihan?? Sedang kan binatang pun tahu syg kan ank!! Moga yg buat sebegini mendapat balasan nya.


January 21, 2014 at 9:56 PM
Anonymous said...

semoga balasan Allah dtg cpt pada si pelaku brsifat syaitan ini..Allahurobbi..Allah saja yg tahu bgaimana peritnya adik ini menderita dgn si pelaku si syaitan lahanat ini..


January 21, 2014 at 10:39 PM
bisikhujan said...

Kalau manusia, tak sanggup juga share gambar ni..cerita tak mengapa


January 21, 2014 at 10:39 PM
Anonymous said...

Kejap lg polis sggah amik tuan blog nie laa dok sebarkan gambar nie


January 21, 2014 at 10:43 PM
Anonymous said...

Harap pihak tn pemilik blog nie, tlng delete gambar nie....


January 21, 2014 at 11:37 PM
Anonymous said...

kenapa la si ibu tinggalkan anaknya unattended di dlm kereta semata2x nk bertemu kawan? Umur 2 tahun tanpa diawasi oleh orang dewasa...semestinya perkara begini akn berlaku... parents, berhati2x la.. jgn ambil ringan hal penjagaan anak2x..


January 22, 2014 at 12:13 AM
Anonymous said...

Btl..


January 22, 2014 at 12:18 AM
Anonymous said...

Harap dapat delete gambar ni


January 22, 2014 at 1:15 AM
Anonymous said...

Sape la yg buta hati sanggup melakukan perkara kejam begini. Semoga penjenayah ni cepat ditangkap. Al-fatihah kpd arwah. Peringatan juga kpd ibu bapa agar lebih waspada


January 22, 2014 at 1:20 AM
Anonymous said...

Sebaya anak.. x dpt byg kan kesakitan yg ditanggung anak ni... kejam betul pelaku ni... semoga Allah memberi balasan yg setimpal...


January 22, 2014 at 1:26 AM
aydayanie said...

MasyaAllah...apalah dosa anak ini....


January 22, 2014 at 1:26 AM
Norlys Ahmad said...

Rsanya lebih baik remove picture di atas. Klu sya ibunya, mmg x kering air mata sya menatap pic tu. Mula2 kwn post, sya x sanggup nk tgk n baca. Bila ibu sya sendri bertanyakn hal ini, brulah sya menggagahkn diri utk membuka n membaca. Sya x dpt bayangkan, kenapa ada yg sanggup wat mcm tu?? Al-fatihah


January 22, 2014 at 2:08 AM
CheguZam said...

Macam dah kembali kezaman jahiliah. Manusia dah tak takut azab membunuh dan merogol. Buat jahat akan dibalas juga akhirnya
http://cheguzam.blogspot.com


January 22, 2014 at 2:43 AM
Unknown said...

MANUSIA LAH CIPTAAN YG PALING MULIA,DIBERI KAN AKAL FIKIRAN UNTUK BERFIKIRAN,MANUSIA JENIS INI NERAKA PON TK SANGUP MENERIMA NYA, NK KATA SYITAN PON SYITAN SENDIRI TK AKN TERIMA GOLONGAN INI,NK KATA IBILIS,IBILIS PON LARI DARI ORG JENIS INI,KEPADA KERAJAAN MALAYSIA JIKA ORG INI NK DI JATUH KAN HUKUMAN BUAT LAH MENGUNA HUKUMAN ISLAM DIKHALAYAK RAMAI,HUKUMAN YG TK PERNAH BERLAKU DIDUNIA FIKIR LAH KEADILAN BIAR BERPEHAK KEPADA ALLAH


January 22, 2014 at 3:41 AM
Unknown said...

Manusia puaka lg durjana! Syaitan apa yg dah masuk dlm bdn kau hah sgup bunuh anak kecil yg mulia lg takde dosa ni???


January 22, 2014 at 4:45 AM
Unknown said...

Syurga menantinya...jom kongsi blog saya sitizurinamatsaman.blogspot.com


January 22, 2014 at 4:58 AM
saleha said...

emaknya pon sme.. sebat sbyk yg boleh.. wat repot xrisau aper2! polis dtg ke rumah tgk emaknye bkeadaan dpengatuhi dadah!! haishhhhhh! hangin aku tgk kanak2 jd mangsa keadaan zaman skunk ni punca dri org2 dewasa ni!!!


January 22, 2014 at 5:12 AM
Anonymous said...

taknak anak bagi kat aku. aku boleh jaga aku boleh bg kasih syg mkn pakai. ..knapa buat dia mcm ni wahai manusia berhati syaitan? binatang tak berakal pun tau syg anak. smg kau dberi azab yg pedih setimpal dgn kekejaman pd anak kecil yg xda dosa ni...


January 22, 2014 at 7:02 AM
Anonymous said...

Saya sokong.. buktikan negara kita negara islam.. allahuakbar..


January 22, 2014 at 8:12 AM
Anonymous said...

ibu nya sendiri yg merelakan dia jd cmtu. xguna punya ibu


January 22, 2014 at 10:59 AM
Anonymous said...

saya sokong...allahuakbar..


January 22, 2014 at 5:43 PM
Anonymous said...

ya allah..tak sangup aku tengok gambar anak kecil ni..


January 22, 2014 at 5:52 PM
Unknown said...

God, I know ther is a reason behind every thing. But pls dont let innocent kids like this to suffer. They cant take it. And we cant take it seeing all this


January 22, 2014 at 7:05 PM
inaindah said...

Memang binatang2 yg lahanat diaorg ni smua!hukum smpai mampos jahanam2 ni smua!
Syurga tempat awak adik.. alfatihah..


January 23, 2014 at 1:33 AM
Unknown said...

ampunkan dosa hambamu ya allah.
http://airtembikaisusu.blogspot.com


January 23, 2014 at 2:13 AM
Unknown said...

Kalau lah kite di dunia ini di benar kan membalas balek perbuatan masing2 tentu2 ku da balas balek seperti mana dia buat pade budak itu..hanya sekadar ingin pembuat itu rase ape bile dia buat perbuatan jijik keji dan tak perikemanusian ke pade si mangsa


January 23, 2014 at 7:56 AM
Anonymous said...

tngok muka mak arwah pun mcm x rsa bersalah je...lg lh muka c jahanam tu..kcian mak bpak c plku nie dpt ank serupa raja sgala iblis..sorry 2 say lh..sy sbgai ibu pun dh trsa sedih, kecewa, geram, skit hati, marah, dgn nsib arwah..xkn ibu kndungnye x rse ape?? syurga tempatmu syg...moga roh arwah tenang d smping org2 yg beriman...Al Fatihah..


January 23, 2014 at 10:51 AM
Anonymous said...

sokong100%..biar mnjadi pengajaran kpd org2 lain....slma nie pun hukuman rsanya trlalu ringan kut shingga rmai knak2 mnjadi mngsa..nk tnggu ble ramai lg bru nk jlnkn hukuman sbgitu??


January 23, 2014 at 10:56 AM
Anonymous said...

kalau kau masuk penjara penang tau lah camna nasib kau


January 23, 2014 at 11:06 AM

Post a Comment

 
© AANS BLOG All Rights Reserved