ONEXOX
BannerFans.com

Kalimah Allah: Hakim Malaysia bodoh kata Abby Abadi

on Thursday, October 17, 2013

Isnin lalu, 14 Oktober memberikan berita gembira kepada seluruh umat Islam di Malaysia apabila Mahkamah Rayuan Putrajaya memutuskan kalimah Allah S.W.T hanya hak mutlak agama Islam.

Isu kalimah Allah S.W.T ini menjadi isu berbangkit sejak beberapa tahun ini yang dibawa khas oleh parti pembangkang, Pakatan Rakyat.

Setelah keputusan diperolehi, masih lagi ada pihak-pihak tertentu yang tidak berpuas hati dengan keputusan muktamad yang dikemukakan oleh mahkamah.



Salah seorangnya adalah ‘Ustazah’ Abby Abadi yang dilahirkan dalam parti PAS, parti di mana yang dipimpin oleh presiden, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, yang juga punyai pendirian penggunaan kalimah suci itu oleh golongan Kristian boleh diizinkan.





Dalam lama sosial Twitternya, Abby Abadi menyokong kenyataan pengikut-pengikutnya yang mengatakan institusi Mahkamah di negara ini adalah bodoh dalam menentukan rayuan majalah mingguan Katolik, The Herald, untuk mengguna pakai kalimah Allah S.W.T.

Selain itu, Abby Abadi turut menyokong keadaan di negara-negara Arab membolehkan kalimah Allah S.W.T diguna pakai oleh penganut agama lain yang seharusnya diamalkan juga di Malaysia.

Keadaan ini akan mewujudkan situasi pergaduhan sesama rakyat di Malaysia selain menampakkan Abby Abadi sebagai batu api dalam menyemarakkan pertelingkahan antara kaum dan agama di negara ini

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 5 comments... read them below or add one }

Anonymous said...

No komen


October 17, 2013 at 3:27 AM
Anonymous said...

Hai ingat kan dah dapat nafkah batin anak muda senyap la ni meroyan lagi. Apa punya binatang betina ni. Takan tak puas lagi batin kot.


October 17, 2013 at 4:55 PM
Anonymous said...

pity u la Abby... mengaji x tinggi manapun ada hati nk kata hakim bodoh. shame on u !!!


October 18, 2013 at 12:12 AM
Anonymous said...

Tingkah laku you teruk dri binatang insaf lah diri ilmu agama tk tinggi nak cakap pasal hukum. Poodah


October 18, 2013 at 5:01 AM
Anonymous said...

Sejak masuk pas si betina ni dapat gelaran ustazah dan beri ceramah agama konon alim sangat padahal diri bergelomangan dgn dosa.Mungkin si betina ini tak sedar yg dia telah terperangkap dlm PAS (party ajaran sesat)


October 18, 2013 at 6:02 AM

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved