ONEXOX
BannerFans.com

Remaja didakwa bunuh pelatih PLKN berdepan dengan hukuman gantung sampai mati

on Monday, October 7, 2013

PEKAN – Seorang pelatih Program Latihan Khidmat Negara (PLKN) Kem Pinggiran Pelangi, Rompin berdepan hukuman gantung sampai mati selepas dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini semalam atas tuduhan membunuh rakan pelatih kem tersebut pada 22 September lalu.

Tertuduh yang berusia 17 tahun dari Kampung Seri Makmor, Muar, Johor itu didakwa membunuh Muhammad Suhaimi Norhamidi, 18, antara pukul 1.30 petang hingga 10.30 malam di Dorm L1C dan L2C mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan.



Sabit kesalahan, tertuduh yang diwakili peguam Mohd. Farid Abdul Aziz itu boleh dihukum gantung sampai mati.





Bagaimanapun, tiada pengakuan direkodkan daripada tertuduh di hadapan Majistret Mohamed Ruhizat Abdullah. Kes akan disebut semula pada 11 Disember depan.

Timbalan Pendakwa Raya, Syamsul Kahar Nadri tidak menawarkan sebarang jaminan dan tertuduh dihantar ke penjara Penor di Kuantan.

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 1 comments... read them below or add one }

Anonymous said...

kes antantuya camner lak pembunuh sebenar masih bebas


October 8, 2013 at 8:08 AM

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved