ONEXOX
BannerFans.com

Kecoh isu solat hajat di KLIA

on Friday, March 14, 2014

Solat hajat yang dilakukan oleh Pemuda PAS di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur berlangsung malam tadi. Namun, yang menariknya ia menjadi polemik di dalam ruangan maya khususnya dalam Facebook.

Polemik itu timbul apabila dimuat naik gambar Ustaz Syarhan Humaizi sedang memberi keterangan kepada pihak polis (Polis MAHB) berhubung program yang dijalankan. Perkara itu telah selesai apabila Ustaz Syarhan sendiri memberi penerangan melalui Facebook tentang kedudukan sebenar – tidak perlu dibesar-besarkan dan dipolitikkan.



Namun, saya berasakan bahawa polemik itu timbul kerana beberapa hari sebelumnya tindakan beberapa individu melakukan aktiviti perbomohan di kawasan yang sama tidak pula diambil keterangan. Tidak pula ditunjukkan pihak berkuasa lapangan terbang mengambil tindakan serupa. Apatah lagi, sudah jelas perbuatan bomoh tersebut ditegur sebagai khurafat dan salah di sisi agama oleh para mufti dan JAKIM.





Dalam dunia maya pada hari ini, saya mencadangkan pihak polis mengambil langkah yang lebih proaktif untuk menjaga intergriti mereka. Saya percaya, program tersebut turut mendapat sokongan daripada pihak polis MAHB sendiri, cuma dalam suasana yang tegang, sedih dan tertekan seperti sekarang, sebarang kesilapan kecil boleh menimbulkan salah tanggapan masyarakat umum.

Kesimpulannya, mari kita sama-sama berlapang dada dan terus berdoa agar misteri kehilangan pesawat MH370 ini dapat dirungkaikan dalam masa terdekat.

Sumber



PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 1 comments... read them below or add one }

Anonymous said...

sendiri yang suka bsr2kan isu..padahal apa yang brlaku xlah spti y di katakn...


March 14, 2014 at 9:28 AM

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved