ONEXOX
BannerFans.com

MH370 - Indonesia tak puas hati dengan Utusan Malaysia

on Wednesday, March 19, 2014

Kedutaan Besar Republik Indonesia (KBRI) kesal dengan laporan Utusan Malaysia. Ia merujuk kepada laporan Utusan Malaysia sebelum ini "MH370 disembunyi di pangkalan AS di Diego Garcia?"

Antara laporan tersebut...

.....persoalannya Indonesia yang dipercayai negara terlibat dalam gerakan 'rahsia globalisasi' atau pakatan Barat yang mempunyai agenda tertentu, sudah pasti berdiam diri tentang apa yang mereka kesan pada radar mereka, dakwa portal itu.

Satu kenyataan media yang dikeluarkan pihak KBRI hari ini, menegaskan sejak pesawat MH370 hilang 8 Mac, pemerintah Indonesia merupakan antara negara pertama menghulurkan bantuan dalam usaha mencari dan menyelamat.



“Kedutaan Besar lndonesia dengan tegas juga membantah tuduhan bahawa lndonesia terlibat dalam gerakan “rahsia globalisasi” atau “koalisi barat” yang memiliki agenda tertentu.





“Spekulasi tersebut jelas tidak memiliki data dukung sama sekali dan hanya menciptakan kebingungan publik. Terlebih lagi, tulisan tersebut juga sangat melukai penumpang warga negara lndonesia, perasaan keluarga para penumpang, termasuk yang sedang dalam kondisi teramat sulit dan bersedih,” kata kenyataan tersebut yang dipetik Astro Awani.

KBRI juga bertegas komitmen yang diberikan Indonesia kerana semangat ASEAN dan hubungan dengan Malaysia yang sangat rapat.

“lndonesia juga akan terus memberikan dukungan dan kerjasamanya untuk mencari pesawat tersebut hingga ditemukan,” kata kenyataan itu.

lndonesia juga meminta agar spekulasi yang tidak bertanggung jawab dihentikan kerana tidak membantu usaha mencari pesawat MH370, jelas kenyataan itu lagi.

Sumber



PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved