ONEXOX
BannerFans.com

MH370 Pernah Terlibat Perlanggaran Di L/T China Pada 2010... Semasa Mengundur? & 10 Fakta Boeing 777

on Sunday, March 9, 2014

Selepas lebih 48 jam berlalu, tiada berita positif mengenai MH370 menunjukkan harapan yg tipis bahawa pesawat dan penumpang masih selamat (walaupun kita semua masih berdoa). secara kebetulan beberapa hari sebelum kejadian TV1 melalui slot "National Geographic" pukul 7 mlm telah menayangkan berkenaan "The worst air crash in history", ianya mengisahkan berkenaan pesawat Japan Air Lines (JAL) yg telah terhempas di Jepun pada tahun 1985. pesawat ialah jenis 747 dan membawa lebih dari 500 penumpang dan krew.



Laporan asal Wikipedia /Ditulis Dengan Serius Oleh Obefiend Weiland 



Kita semua masih berdoa...

Selepas lebih 24 jam berlalu, tiada berita positif mengenai MH370 menunjukkan harapan yg tipis bahawa pesawat dan penumpang masih selamat (walaupun kita semua masih berdoa). secara kebetulan beberapa hari sebelum kejadian TV1 melalui slot "National Geographic" pukul 7 mlm telah menayangkan berkenaan "The worst air crash in history", ianya mengisahkan berkenaan pesawat Japan Air Lines (JAL) yg telah terhempas di Jepun pada tahun 1985. pesawat ialah jenis 747 dan membawa lebih dari 500 penumpang dan krew.





Punca kemalangan ialah kerosakan terdahulu iaitu bahagian ekor pesawat telah terkena landasan "tail scrape" ketika mendarat beberapa tahun sebelumnya. Kerosakan yg dialami telah dibaiki tetapi telah tidak mengikut spesifikasi yg sepatutnya. ketika kejadian bahagian yg dibaiki telah pecah dan terbang ke belakang dan menghentam bahagian ekor 'horizontal stabilizer" serta saluran hidraulik untuk mengawal "elevator' atau alat mengawal turun naik pesawat. Akibatnya pesawat telah mengalami nyah mampatan dan penumpang terpaksa menggunakan topeng oksigen, pilot tidak dapat mengawal halatuju pesawat, pesawat terpaksa diturunkan ke aras lebih rendah kerana kekurangan oksigen, akhirnya akibat tidak dapat dikawal pesawat melanggar gunung pada ketinggian sekitar 8,000 kaki. sepanjang insiden pilot masih boleh berhubung dengan menara kawalan namun tidak banyak yang mereka boleh lakukan untuk membantu.

Dengan adanya cakap2 yg mengatakan MH370 juga pernah mengalami perlanggaran di darat pada tahun 2010, adakah wujud persamaan dengan insiden JAL pada tahun 1985? namun kali ini amat berbeza kerana langsung tiada isyarat kecemasan atau panggilan radio daripada pilot kepada menara kawalan samadaa di KL atau di Vietnam.

ADAKAH BENAR PESAWAT MH370 PERNAH TERLIBAT PERLANGGARAN DI LAPANGAN TERBANG CHINA PADA 2010 SEMASA MENGUNDUR? 

TERKINI AWANI 9:00 SIDANG MEDIA MH370- SIDANG MEDIA PERTAMA RASANYA YG TAKDE MUKA MEN TRI

OPERASI SAR DITERUSKAN TETAPI BELUM ADA APA2 DIJUMPAI

AKUI KAWASAN PENCARIAN DILUASKAN KE PANTAI BARAT SEMENANJUNG (BIAR BETUL? ATAU NK COVER LINE?)

REPORTER TANYA ADAKAH BENAR PESAWAT PERNAH TERLIBAT PERLANGGARAN DI LAPANGAN TERBANG CHINA PADA 2010 SEMASA MENGUNDUR BEBERAPA TAHUN LALU, JAWAPAN YANG DIBERI "WE ARE INVESTIGATING ON IT"

REPORTER JUGA TANYA ADAKAH DUA PENUMPANG MENAIKI PESAWAT MENGGUNAKAN PASPORT CURI, REPORTER TERSEBUT PULA DITANYA, "CAN YOU VERIFY YOUR STAEMENT ON THAT?"

BANYAK SOALAN YG DIJAWAB DENGAN "WE ARE INVESTIGATING ON THAT"

REPORTER AWANI KEMUDIANNYA MEMBUAT KESIMPULAN BAHAWA PENGARAH DCA YG MEMBUAT PC PAGI INI KELIHATAN AGAK "TEGANG" DAN KURANG MENJAWAB PERSOALAN YG DIKEMUKAKAN REPORTERS

SEBELUM ITU AWANI JUGA MENUNJUKKAN IMEJ KELUARGA PENUMPANG DI BEIJING YANG BERANG KERANA DAKWAAAN MEREKA TIDAK DIBERI SEBARANG MAKLUMAT WALAUPUN TELAH MENUNGGU SELAMA LEBIH 20 JAM - NAMPAKNYA MALAYSIA SEMAKIN TERKENAL DI MATA DUNIA

MAS JUGA DILAPORKAN AKAN MENERBANGKAN SEMUA AHLI KELUARGA DI CHINA KE MALAYSIA SECARA PERCUMA TERMASUK PENGINAPAN DAN SEBAGAINYA, APABILA PESAWAT DITEMUI MAS JUGA AKAN MENERBANGKAN SEMUA AHLI KELUARGA KE LOKASI NAHAS SECARA PERCUMA

BELUM SEMPAT UMNO BERPESTA PESAWAT MAS SUDAH HILANG, 10% RAKYAT MALAYSIA AKAN ALAMI CATUAN AIR FASA KETIGA

APA LAGI BALA YG AKAN MENIMPA NEGARA KITA???

Sama2 kita doakan agar kesemua penumpang dan anak kapal selamat, apapun kesudahannya ia suatu insiden yg tidak begitu positif terutama ketika MAS cuba bangkit dari kerugian sebanyak RM1,200 juta (duit rakyat la tu hangus).

 Semoga pemimpin2 umngok cepat2 sedar diri dan hentikan segala kezaliman terhadap rakyat. Berita juga melaporkan catuan air peringkat ketiga akan dilaksanakan di Lembah Kelang menjadikan kesemua 3.2 juta pengguna terlibat (melebihi 10% rakyat malaysia)

Sumber



PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 4 comments... read them below or add one }

Anonymous said...

Bodo ko ni admin. Nak jugak diselitkan pasal politik. Makan taik betul


March 9, 2014 at 8:03 AM
Anonymous said...

bangang ko nie admin boleh pulak UMNO disalahkan...celako ko admin betul2 celaka


March 9, 2014 at 9:22 AM
Anonymous said...

apo cito pandir yg kau sembang ni admin??
patut ekau kono ado dlm mh370 yg ghaib tu,baru tau nyawo berhargo ko tidak!!


March 9, 2014 at 9:55 AM
Blackman said...

Maaf, tolong hentikan perbuatan membodohkan diri dengan menyelitkan agenda politik.

Amat tidak kena sekali dikala khalayak sedang bersedih dan dalam keadaan gulana.


March 9, 2014 at 4:13 PM

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved