ONEXOX
BannerFans.com

Punca Anwar Ibrahim Dipenjara 5 Tahun Kerana Isu Liwat

on Friday, March 7, 2014

Punca Anwar Ibrahim dipenjara 5 tahun kerana isu liwat. Datuk Seri Anwar Ibrahim didapati bersalah oleh Mahkamah Rayuan pada 7 Mac 2014 terhadap pertuduhan meliwat bekas pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan. Anwar didakwa meliwat Saiful pada 26 Jun 2008 di unit 11-5-1 Desa Damansara Condominium, No 99, Jalan Setiakasih, Bukit Damansara.



Fakta Kes Anwar Ibrahim Dipenjara 5 Tahun Kerana Isu Liwat


  • Anwar menerima hukuman penjara lima tahun atas kesalahan meliwat pembantu peribadinya, Mohd Saiful Bukhari Azlan enam tahun lepas di sebuah kondominium di Damansara.
  • Hakim Datuk Balia Yusof Wahi berkata, Hakim Mahkamah Tinggi telah khilaf dalam membuat penghakimannya bahawa sampel DNA telah dicemari. Profil DNA pihak ketiga ditemui di bahagian dubur Saiful.
  • Susulan itu, Anwar hilang kelayakan untuk bertanding pada pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang yang dijadualkan berlangsung pada 23 Mac 2014.







Sumber



PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved