ONEXOX
BannerFans.com

Motif sebenar Raja Azmi muatnaik foto tafsiran Al-Quran

on Sunday, April 27, 2014

Penerbit terkenal, Raja Azmi sekali lagi menimbulkan kontroversi apabila memuatnaik sekeping foto yang mengandungi tafsiran Al-Quran di laman Instagram miliknya baru-baru ini.

Perkongsian itu disertakan dengan caption berbunyi "Tafsiran Surah An-Noor ayat 31…tiada menyebut wanita yg tak pakai tudung masuk neraka. Sekadar berkongsi ilmu..amiin” dan mendapat pelbagai reaksi daripada pengikut-pengikutnya sehingga isu sebelum ini berkaitan "tidak bertudung tidak akan masuk neraka" kembali hangat diperkatakan mereka.



Bagi mengetahui motif sebenar Raja Azmi memuatnaik gambar tersebut, pihak Astro Gempak telah menghubunginya untuk mendapat penjelasan lanjut.

Kata wanita berusia 55 tahun itu, tindakannya memuatnaik foto berkenaan hanyalah bertujuan untuk berkongsi ilmu keagamaan namun niatnya dikatakan telah disalahtafsir oleh orang ramai.



Sumber








PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 9 comments... read them below or add one }

Anonymous said...

My comment is NO COMMENT sis azmi!....whatever it is..is..it is...tepuk dada sendiri lah....but well...aurat is for everbody,becoz of that u have to be somebody snd it is reliable for everytime coz mati is anytime...salamat..


April 27, 2014 at 8:38 AM
Unknown said...

Parah da wujud pmpn mcmni.. Pi tanya UAI.. Setel.. Bodo..


April 27, 2014 at 11:50 AM
Anonymous said...

Aihh..da tua pon bodoh.


April 27, 2014 at 6:20 PM
Anonymous said...

malu aku tgk korang2 yang komen ni..aku pon x setuju pasal raja azmi tu x tutup aurat x masuk neraka sbb die x nampak dalil2 nyer..korang yang mcm pandai2 ni pon x taw nak jawab ape kan..just cakap tutup aurat tu wajib...haha..aduh org melayu yg mengaku islam..korang pon same..ikot shj tanpa paham..


April 27, 2014 at 7:21 PM
Anonymous said...

Raja azmi x nampak dalil?...punya la byk buku agama kat kedai buku.ada dalil,ada tafsiran..siap kuapsannya sekali...dlm tv ada ceramah.mcm2 channel tv yg ada kuliyyah agama..x video ceramah..hoiiiii..berlambak..tak cukup lagi.apa kata kalau x nampak dalil tu,g jumoa ustaz yg glamer mcm ustaz don.g tanya...ustaz tu boley terang..bagi pencerahan.apa kes????...ginilah...xpyah si pengomen yg jugak islam kat atas tu bagi ayat yg cerdik.at least xyah la mengomen islam pak turut.nampak mcm melayu ni bodoh sgt.islam ikutan...dah terang dan nyata.raja azmi tu betul lah nampak jahilnya.ia jahil dan x mau dituduh bodoh..maka mcm2 la ayat cerdik keluar....so...kalau kita nak menikmati kehidupan tanpa batasan..kena belajar dan paham betul betul.kang jadi islam pada nama....fikir2 kan lah


April 27, 2014 at 8:54 PM
Anonymous said...

Bangang abadi.


April 27, 2014 at 11:08 PM
Anonymous said...

Terjemahan Surah An-Nur Ayat 31
"Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan yang beriman supaya menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram), dan memelihara kehormatan mereka; dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka kecuali yang zahir daripadanya; dan hendaklah mereka menutup belahan leher bajunya dengan tudung kepala mereka; dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka melainkan kepada suami mereka, atau bapa mereka atau bapa mertua mereka atau anak-anak mereka, atau anak-anak tiri mereka, atau saudara-saudara mereka, atau anak bagi saudara-saudara mereka yang lelaki, atau anak bagi saudara-saudara mereka yang perempuan, atau perempuan-perempuan Islam, atau hamba-hamba mereka, atau orang gaji dari orang-orang lelaki yang telah tua dan tidak berkeinginan kepada perempuan, atau kanak-kanak yang belum mengerti lagi tentang aurat perempuan; dan janganlah mereka menghentakkan kaki untuk diketahui orang akan apa yang tersembunyi dari perhiasan mereka; dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah, wahai orang-orang yang beriman, supaya kamu berjaya."

Perkataan 'jangan' tu adalah larangan Allah. Apa hukumnya melakukan apa yang Allah larang?
Masuk syurga ke?


April 28, 2014 at 2:35 AM
Anonymous said...

Dah la jahil, bodoh sombong lak tu. Tafsir Quran ikut kebodohan sendiri. Buat malu diri sendiri je.

Tak terjangkau tahap kejahilan makcik ni


April 28, 2014 at 2:42 AM

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved