ONEXOX
BannerFans.com

PUNCA PER0GOL DIPENJARA 5 TAHUN, MANGSA R0GOL DISEBAT 200 KALI TERJAWAP DENGAN JAYANYA

on Monday, March 9, 2015



Seorang wanita Arab Saudi yang menjadi mangsa r0g0l beramai-ramai telah dijatuhkan hukuman penjara selama 6 bulan dan 200 sebatan selepas didapati bersalah oleh mahkamah ker#ana bercakap kepada media mengenai jenayah yang dilakukan ke atas dirinya.

Difahamkan, mangsa r0gol terbabit menaiki kenderaan seorang rakan lelakinya sebelum dibawa ke sebuah kawas#an terpencil dan kemudian diperk0sa oleh 7 lelaki lain pada tahun 2006. Pada ketika kejadian itu, mangsa berusia 19 tahun.




Sebelum ini, wanita terbabit dikenakan sebanyak 90 sebatan kerana berada di dalam kereta bersama dengan lelaki bukan muhrim. Undang-undang Arab Saudi telah menetapkan bahawa wanita yan#g keluar di tempat awam haruslah ditemani oleh saudara lelakinya setiap masa.

Peguam yang mewakili wanita itu pula dilarang mengendalikan kes itu selain dari lesennya telah dirampas kerana bertindak mendedahkan isi kandungan rayuan Mahkamah Agung kepada pi#hak media.

Difahamkan, kumpulan lelaki yang merogol wanita itu hanya dijatuhkan hukuman penjara lima tahun .

Sumber


PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri




Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved