ONEXOX
BannerFans.com

Punca IKEA Larang Pelanggan Tidur Di Perabot Pameran Terjawap

on Thursday, April 9, 2015



IKEA kini melaksanakan larangan yang melarang para pelanggannya daripada tidur di perabot-perabot yang dipamerkan di premis-premis jualan mereka di China itu kerana terdapat segelintir pelanggan yang tidak bertanggungjawab.

Larangan itu dilakukan apabila pihak IKEA mendapati sejumlah besar pelanggan yang datang ke premis mereka hanya untuk menikmati penghawa dingin dan keselesaan perabot. Namun tidak membuat sebarang pembelian dan tindakan tidak bertanggungjawab golongan ini mendatangkan kesan yang tidak baik pada perniagaan IKEA.

Sebelum ini, IKEA Beijing membuka bilik pameran tambahan dan menjemput para pelanggan yang kepenatan untuk tidur sebentar di sofa dan katil.

Namun, peluang yang diberikan itu disalahgunakan dan menjadi semakin serius menyebabkan pihak IKEA terpaksa mengeluarkan larangan berkenaan di premis mereka untuk mengelakkan premis IKEA sesak dengan pelanggan yang hanya datang untuk tidur.



Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved