ONEXOX
BannerFans.com

ICJ sahkan Sultan Melaka pembohong – KM Melaka

on Thursday, January 16, 2014

“Sultan Melaka” atau  Noor Jan Tuah kelentong lagi. Mahkamah Keadilan Antarabangsa (ICJ) mengesahkan sijil pengiktirafan yang ditunjukkan Noor Jan Tuah  oleh sebagai waris kesultanan Melayu Melaka adalah palsu.

Surat telah diterima oleh Yang Dipertua Negeri Melaka daripada pihak ICJ di the Hague, Belanda, pada September tahun lalu menyatakan Noor Jan sebagai pembohong, kata Ketua Menteri Melaka Datuk Seri Idris Haron.



“Kenyataan Noor Jan adalah pembohong besar jelas dinyatakan dalam pengakuan pihak ICJ yang ditulis kepada kami,” katanya.





Sebelum ini KM Melaka telah menerima surat daripada Noor Jan yang mahu perbincangan dilakukan bagi mendapatkan pengiktirafan sebagai “Sultan Melaka” kerana mendakwa beliau telah mendapat pengiktirafan daripada ICJ.

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved