Berita atau cerita perihal pasaraya Giant yang menipu pelanggan banyak kedengaran, bukan kes baru, tetapi banyak kali terjadi. Mereka akan mempamerkan harga yang lebih rendah pada rak atau tempat jualan barang-barang, tetapi bila pelanggan yang sedikit alert akan terkejut dengan harga sebenar yang sedikit tinggi pada resit bayaran mereka.
Ini adalah salah satu kes tersebut :-
Sebelum ni dah pernah terbaca byk post ttg giant menipu pengguna.. malam td terdetik di hati nak allert dgn harga brg2 semasa kat cashier. Memang sah!! Burger daging Ramly display rm4.99 tp bila punch kat cashier jd rm5.49.. bukan berkira sebab tak de byk mana pun bezanya tp persoalannya knp menipu? Org mcm saya sblm ni mmg selalu time punch kat cashier tu x allert pun dgn harga yg di punch sebab sibuk dgn anak2 bagai. Kami refer supervisor bertugas.. ini pengakuan ikhlasnya ' puan,buatlah aduan melalui email. Biar 1 malaysia blh tgk. Kalau aduan bertulis kat customer service susah nak dpt respon or lambat sgt. Puan bukan org pertama.kes mcm ni dh terlalu byk terjadi di giant 1 malaysia.. kami yg bekerja di hadapan kaunter ni yg terpaksa menanggung amarah dan makian org ramai. Puan buat le report ye' ... sedih kan dengar pengakuan supervisor ni. Betapa senang2 je rupanya giant menipu!
Gambar..
Angkara orang atas, pekerja jadi mangsa..
Sumber
PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
{ 4 comments... read them below or add one }
Xde nye tipu.. gmbar hrge pon xdisplay betol2..memang display betol ke name berger ramli tu? Ke tgok dari jaoh..kadang2 staff yg x update hrge n kdang2 harge tu slah letak...check dlu betol ke tu hargenye..lg satu bende tu pon kene print letak dekat situ..bukan sendri2 kluar... yeke supervisor ckap mcm tu? Dwet kan d kmbali kan kalo btol ade beze hrge... promotion nye pon hari2 bertukar... by right setiap harge yg display..smue ade tempoh..not 4 ever....kadang2 kite ni x smue sempurne..kadang buat silap...
August 9, 2014 at 11:13 AM
Setiap department..akan ade seorang incharge..atau pon d panggil department head..mereka ni yg akan cek setiap promotion or update harge setiap pagi...update harge mksod nye..print harge baru n pergi letak dekat situ then arrange brg dekat harge tu betol...stiap staf d briefing pagi2...so salah management ke kalo staf x pegi letak updated tag harge dekat product tu n dept head x pasti kan ketelusan harge tu? Setiap harge yg d print tu pon ikot harge sistem yg dekat cashier tu...faham kdang customer xde mase na tgok smue tu..tp jgn smpai mnudoh mcm tu...bende boleh setle and by right..customer can refund
August 9, 2014 at 11:21 AM
Memang benda boleh settle, so settle je lah kalo dh report kt customer service. tp kenapa bila report, mcm2 pulak alasan, siap isi borang tu ini. Mcm mna senang nya punch harga, mcm tu jgak lah kami sbg pengguna mahu wang kami dikembalikan. Kata boleh settle kan....amacam?
August 10, 2014 at 2:55 AM
Post a Comment