ONEXOX
BannerFans.com

Permintaan Minyak RON97 Meningkat, Stok Semakin Berkurang

on Sunday, November 30, 2014



Perbezaan antara minyak RON95 dan RON97 yang sedikit menyebabkan pengguna lebih gemar mengisi minyak RON97. Hal ini telah menyebabkan stok minyak RON97 berkurangan di beberapa stesen minyak terutama di semenanjung Malaysia.

Memetik laporan dari Sinchew Daily, Shell mengakui sesetengah stesen minyaknya kekurangan minyak RON97 kerana permintaan yang tinggi.

"Kami sedang berusaha menambah bekalan ke stesen-stesen minyak berkenaan, keadaan kekurangan dijangka pulih dalam beberapa hari lagi," kata jurucakap syarikat minyak tersebut.



Menurut jurucakap BHPetrol pula, permintaan sememangnya meningkat tetapi bekalan di stesen-stesen minyaknya masih mencukupi.

"Permintaan terhadap RON97 lazimnya tidak tinggi, ia hanya dibeli oleh pemandu yang memiliki kereta berprestasi tinggi," kata jurucakap BHPetrol.

Perbezaan antara petrol RON97 dan RON95 pada hari ini hanya 20 sen setelah kerajaan memansuhkan subsidi bahan api bermula hari ini.

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri




Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved