ONEXOX
BannerFans.com

Kisah sayu guru sekolah bersikap kejam rampas nasik lemak jualan pelajar kurang berkemampuan

on Thursday, April 23, 2015



"REZEKI YG DINAFIKAN terhadap 2 orang murid sekolah rendah Di daerah Barat Daya,Pulau Pinang. Amatlah menyedihkan dan tersentuh hati INI......Nasi Lemak yg dipesan rakan sekelas mereka dirampas oleh seorang guru perempuan dan Pengetua sekolah tersebut menyebabkan mereka berdua mengalami kerugian sbyk Rm17 yg mungkin utk menampung wang sekolah mereka......tindakan Pengetua memulangkan Nasi Lemak yg DIPESAN .......saya ulangi yg DIPESAN rakan sekelas mereka dikembalikan SELEPAS waktu persekolahan menyebabkan Nasi Lemak tersebut basi dan merugikan 2 beradik tersebut yg mungkin menbantu meringan beban hidup keluarga mereka dan ditambah dengan bebanan GST......WAJARKAH tindak Guru Perempuan dan Pengetua sekolah tersebut....macam mana Yg dinamakan Pengetua dan Guru sebagai PENDIDIK Jika tidak punya sifat PERIKEMANUSIAAN dan BELAS EHSAN terhadap 2 murid tersebut yg mungkin keluarga mereka dari golongan yg serba kekurangan"

Dari FB Izham Ibrahim AJK KONGRES MELAYU PULAU PINANG 

Apa punya hati kaudulah guru wanita dan pengetua yang bersikap sebegini .. sedih betul bila terbaca kisah ini.

Teringat yang Hasan Malek ketika melancarkan demi kurangkan bebanan ibu bapa suruh bungkus makanan dari rumah ... yang kedua murid ini lakukan adalah kearah itu pun.

Betul-betul zalim dan kejamlah kedua guru wanita dan pengetua ini jika apa yang dimaklumkan ini benar dan sahih.

Tolonglah fikir sikit .. kalau kedua berasdik berkenaan dari golongan orang berada manakan mungkin dia menjual nasi lemak?????? Siot betullah!!!!!!


Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 1 comments... read them below or add one }

Anonymous said...

Guru Besar dan guru wanita tu bangsa apa


April 23, 2015 at 11:37 PM

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved