ONEXOX
BannerFans.com

Alhamdulillah, Najib seorang yang jujur

on Friday, December 11, 2015



Pagi ini sampai office, terus check poket. Tengok-tengok, handphone tak ada. Call bini suruh check handphone tinggal ke rumah atau tak. Dia kata tak ada.

Bila call, lelaki warga Myanmar yang jawab. Dia kata;

"Yabang punya yenpon jatuh saya angkat simpan. Saya sekarang tengah kerja ada di kedai. Yabang mari yangkat abang punya yenpon. Jangan takut, saya jaga yabang punya yenpon," katanya.

Bila aku pergi cari kedai dia, memang betul dia tolong pegang handphone aku yang terjatuh di tepi jalan semasa dalam perjalanan ke office.

Moral of the story, tak perlu jadi kaya kalau kita nak jujur sebab jujur bukan di poket, tetapi jujur itu di hati.

By the way, nama dia Mohammad Najib. Kerja di kedai hardware saja. Jadi masih ada Najib yang jujur dan amanah. Ini betul punya, tak melawak atau main-main. Alhamdulillah.

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved