ONEXOX
BannerFans.com

Nismilan Buleh: Calon tunggal UPSR cemerlang

on Friday, November 15, 2013

Seremban: “Bukan mudah menjadi murid harapan sekolah, namun saya buktikan mampu berjaya dengan menumpukan sepenuh perhatian di dalam kelas,” kata Choi Kee Fong, satu-satunya murid yang menduduki Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) di Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC) Ladang Siliau, Port Dickson, di sini.

Walaupun menjadi satu-satunya murid menduduki peperiksaan di sekolah itu, anak kedua daripada empat beradik itu mencatat sejarah apabila menjadi calon tunggal sekolah itu mendapat keputusan 7A dalam UPSR.



Menurutnya, walaupun di sekolahnya hanya ada 11 murid, ia bukan penghalang untuk belajar seperti murid di sekolah lain.

“Walaupun sendirian berada di tahun enam, saya tetap seronok belajar walaupun agak sunyi dalam bilik darjah.





“Lebih seronok sebab guru bagi tumpuan pada saya dan terima kasih kepada semua guru yang banyak berusaha,” katanyakepada Harian Metro, di sini, semalam.

Kejayaan Choi turut meletakkan sekolah yang mempunyai hanya 11 murid tahun satu hingga enam di tempat pertama di negeri ini, mengatasi sekolah ternama lain.

Sementara itu Guru Besar SJKC Ladang Siliau, Pang Kow gembira dengan kejayaan itu, malah berjaya menaikkan Gred Purata Negeri (GPN) kepada 1.00 daripada 2.64 tahun lalu.

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved