ONEXOX
BannerFans.com

Chef Wan naik angin gara-gara menu Nyonya Laksa rasa makjun

on Monday, December 2, 2013

Chef kafe hotel terkenal di ibu negara tersalah langkah menghidangkan makanan tak sedapnya kepada pakar.

Che Wan berang kerana menu Nyonya Laksa yang dipesannya terasa makjun. Menu yang tak asli dan dicaj sebanyak RM40 setiap hidangan. Berang sehingga menyiarkan gambar nyanyo laksa makjun di laman Instagramnya.



Selepas tak berpuas hati dia menemui pengurus kafe berkenaan supaya mengambil tindakan tentang perkara tersebut.

“Saya begitu kecewa dengan menu Nyonya Laksa dari Mandarin Oriental, bukan sahaja versi ia dilihat sebagai Mee Kari yang telebih rempah dan rasa macam Makjun tetapi resipinya juga salah, saya memanggil pengurus restoran dan memaklumkannya perkara ini.”



“Untuk semangkuk harganya RM40 saya tidak boleh menerimanya, mereka mesti menyediakan Nyonya Laksa yang sebenar,” tulisnya.





Masih lagi tak berpuas hati, Chef Wan menyiarkan gambar menu klasik Nyonya Laksa yang sebenar daripada buku beliau The Best Of Chef Wan Taste Of Malaysia. Buku yang memenangi anugerah World Gourmand Best TV Chef Cookbook di Paris April lepas.

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved