ONEXOX
BannerFans.com

Anwar Ibrahim Hina Cara Nabi Muhammad Kerana Karpal Singh

on Tuesday, April 22, 2014

Ketua pembangkang, Anwar Ibrahim seperti sudah keterlaluan sehingga sanggup memfitnah junjungan besar umat Islam iaitu Nabi Muhammad.

Anwar memberikan contoh bahawa Rasulullah turut bangun, tunduk dan diam ketika lalu jenazah Yahudi.



“Rasulullah SAW sedang bicara bersama sahabat. Ada jenazah yahudi yang semasa hayatnya memusuhi Islam, baling najis kepada Nabi. maki hamun.

“Kemudian bila jenazah (Yahudi tersebut) dibawa depan Rasulullah, Baginda bangun, tunduk dan berhenti bercakap.

“Sahabat mempersoal tindakan Rasulullah SAW. Baginda menyatakan, bukankah dia (Yahudi tersebut) suatu nyawa, seorang manusia?, kat Anwar dihadapan kira-kira 2,000 hadirin ceramah Jelajah Reformasi 2.0 di Lembah Pantai malam tadi.

“Orang Islam dilatih sebegitu, orang (bukan Islam tengok Islam hebat, ciri kemanusiaannya tinggi. Umno tiada modal, mempersoalkan kenapa hormat dia (mendiang Karpal).

Berdasar hadis yang diriwayatkan yang Anwar Ibrahim cuba spin sebenarnya.

“suatu hari baginda bersama sahabat ra sedang duduk di suatu kawasan,lalu mereka melihat sekumpulan orang bukan islam membawa jenazah dikalangan mereka..Sejurus selepas itu baginda saw berdiri untuk memberi penghormatan kepada jenazah itu..Jadi sahabat bertanya kenapa baginda berdiri sedangkan jenazah itu adalah jenazah org kafir..maka baginda menjawap adakah salah untuk baginda berdiri untuk memberi penghormatan sedangkan jenazah itu juga adalah hamba yang dicipta oleh allah swt..”

Sumber






PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved