ONEXOX
BannerFans.com

Biodata Nor Adam Azmi Abdul Razak Kapten Pesawat MH192

on Monday, April 21, 2014

Biodata Kapten Nor Adam Azmi Abdul Razak selaku kapten pesawat MH192 KL Bangalore. Kejayaan Nor Adam Azmi selaku juruterbang MH192 telah mendapat perhatian umum termasuk pemangku Menteri Pengangkutan, Hishamuddin Tun Hussein. Juruterbang pesawat MH192 telah melakukan pendaratan cemas dengan cemerlang setelah salah satu roda pesawat gagal berfungsi. Terdahulu, penerbangan MH192 dari KL ke Bangalore telah melalui detik cemas apabila salah satu tayar pesawat telah pecah ketika berlepas dari KLIA sebelum membuat pusingan balik ke lapangan terbang tersebut. Pesawat MH192 yang berlepas pada 10.09 malam (20 April 2014) telah selamat berpatah balik dan mendarat di KLIA pada 1.56 pagi (21 April 2014). Kesemua 159 penumpang dan 7 anak kapal dilaporkan selamat dari insiden tersebut.



Biodata Kapten Pesawat MH192

Nama Penuh: Nor Adam Azmi Abdul Razak

Umur: 40-an

Warganegara: Malaysia

Pekerjaan: Kapten/ Juruterbang Pesawat MAS

Bangsa: Melayu

Kejayaan Terbesar Kareer: Melakukan pendaratan cemas setelah mengalami masalah gear pendaratan. Turut bersama membantu adalah co pilot MH192 Prakash Kumar . Justeru insiden tersebut menyelamatkan nyawa 159 penumpang dan 7 anak kapal.

Gambar Kapten Nor Adam Azmi Abdul Razak





Gambar Pendaratan Cemas MH192 Oleh Kapten Nor Adam Azmi Abdul Razak





Sumber








PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved