ONEXOX
BannerFans.com

Penyokong Johor Boikot Akhbar Arus Perdana?

on Sunday, May 11, 2014



KUALA LUMPUR – Beberapa laman Facebook penyokong bola sepak Johor melancarkan kempen memboikot akhbar kerana didakwa sering membuat berita tidak telus membabitkan pasukan negeri itu.

Tinjauan mynewshub di laman Facebook Johor Darul Takzim FC mendapati pengendali laman itu mengalakkan penyokong memboikot akhbar arus perdana kerana didakwa sering memutarbelitkan fakta sebarang insiden atau isu membabitkan Harimau Selatan.

“Minta pandangan anda semua..perlukah kita jalankan kempen boikot suratkhabar anti-JDT seperti Kosmo, Metro dan Berita Harian untuk memberi pengajaran kepada wartawan mereka supaya menghormati kita dan tidak terus menerus menabur fitnah, memutar belit fakta dan melaporkan berita yang kurang tepat dan negatif berkaitan pasukan kita.

“Jika tidak dibendung perkara ini `admin’ rasa makin parah liga kita kerana penyokong antara pasukan dipecahbelahkan oleh media yang sepatutnya menyatukan dan bukan membunuh bola sepak Malaysia,” dakwa pengendali laman Facebook tersebut.

Tinjauan mynewshub.my di laman Facebook JDT `underground’ NEWS pula mendapati pengendali laman itu menyarankan penyokong bola sepak Johor supaya memboikot akhbar arus perdana bagi memberi tekanan kepada pihak akhbar supaya bersikap telus dan adil dalam laporan mereka.

Laman Facebook tersebut turut mendakwa penyokong Johor mampu memberi tekanan hebat kepada akhbar arus perdana kerana penduduk Johor antara yang teramai membeli dan membaca akhbar terbabit sejak tahun 2012.

Dakwaan itu kononnya berdasarkan statistik pengedaran akhbar oleh Bureau of Circulations (ABC) yang menunjukkan pengedaran tertinggi akhbar arus perdana adalah di Johor dan Selangor.


Sumber








PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved