ONEXOX
BannerFans.com

TIPS MENGASINGKAN KUNING TELUR DARI PUTIH TELUR

on Monday, July 21, 2014



Kuning telur dan putih telur memang susah sangat nak dipisahkan. Salah tekan kuat sikit, mesti yang kuning tu akan pecah. Kalau elok-elok ada angin untuk buat kek, sebab kuning telur pecah, boleh jadi 'kitchen rage' nanti.

Satu video dari laman youtube ada menunjukkan satu cara yang bagus dan lembut untuk asingkan kuning telur dari putihnya. Dengan cara ini, risiko kuning telur pasti dapat diasingkan dengan sempurna. Untuk menggunakan teknik ini, anda hanya memerlukan satu botol kosong sahaja.

Dengan teknik ini, botol kosong tersebut akan digunakan sebagai 'penarik' kuning telur. Botol tersebut cuma perlu ditekan untuk membuat tekanan di dalam botol, kemudiannya diletakkan di atas kuning telur supaya botol itu dapat menyedut keluar kuning telur dari putihnya.

Berikut adalah video yang menunjukkan bagaimana untuk menarik kuning telur tersebut dari putihnya dengan menggunakan botol.




Semoga video ini dapat membantu kakak-kakak di dapur. Selamat mencuba

Sumber












PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved