ONEXOX
BannerFans.com

Luahan Hati Anak Jokowi Termakan Daging Babi Di Singapura

on Saturday, November 22, 2014



Saat awal berada di Singapura untuk menuntut ilmu, putera bongsu Presiden Indonesia, Joko Widodo, Kaesang Pangarep mempunyai banyak cerita unik dan lucu. Salah satunya, Kaesang pernah termakan babi di sebuah food court berdekatan dengan asrama.

Pada ketika itu, dia melihat ada daging berbentuk kotak. Daging itu dilihatnya sangat enak dari luar. Tewas dengan godaan nafsu makan, Kaesang akhirnya memesan daging tersebut. Setelah pesanan diberi, dia terus mencubanya. Ternyata rasa daging itu sungguh enak dan luar biasa dari daging biasa.

“Itulah daing yang paling enak yang pernah gue coba,” katanyanya dalam blog peribadinya, MisteriKacang.blogspot.com pada 5 Mac 2013 yang lalu dengan tajuk Suka Duka Pertama Kalinya Sekolah Di Singapura.

Menurutnya lagi, daging babi yang dijamahnya itu super lembut, empuk dan nyaman.

Ekorna dari itu, Kaesang berniat untuk membeli daging itu sekali lagi untuk dimakan di asrama. Namun sebelum memesannya, dia berbual dengan pekerja kedai makan itu mengenai keenakan daging tersebut dan terkejut apabila lelaki itu mendedahkan bahawa daging yang dibelinya itu adalah daging babi.

“Pertama kali di SIngapura gini udah bikin dosa. Udah dosa gue banyak banget lagi di Indonesia, ini malah ditambah lagi gara-gara makan daging babi. Tapi enak banget sih sebenernya dagingnya, bikin ngangenin.” katanya.

Bagaimanapun, Kaesang yang berasa berdosa setelah memakan daging babi, terus mencari masjid terdekat kerana ingin terus bertaubat.

Namun, ketika bersolat, Kaesang tidak begitu khusyuk gara-gara teringat akan keenakan daging babi yang pernah dijamahnya itu.

Untuk tidak trellis memikirkan keenakan daging babi itu, Kaesang mencari daging yang halal. Dia akhirnya membeli daging kambing namun rasanya tidaklah seenak daging babi.

“Tampilan luar sih kelihatan enak banget. Namun, setelah dicoba, alamak, rasenya enggak karu-karuan. Ternyata rasanya tu ga enak banget. Kaya makan aran yang dikasih kuah jengkol busuk. Rugi dah gue,” tulisnya.

Sudah termakan, lagi dipuji. Kami tak tahu dia ni manusia jenis apa. Pandai-pandai kaulah Jokowi.

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved