ONEXOX

MENTERI INDON BANGGA DAPAT HANCURKAN SAMPAI LUMAT INDUSTRI PERIKANAN THAILAND & MALAYSIA

on Monday, January 5, 2015



JAKARTA - Susi Pudjiastuti, Menteri Kelautan dan Perikanan Indonesia, bangga dengan hasil usahanya dalam tiga bulan sahaja dapat memburu dan menenggelamkan kapal asing yang menangkap ikan secara haram di perairan negara itu.

Susi mendakwa, kebijaksanaannya itu telah menghancurkan industri perikanan Thailand, Malaysia dan Vietnam.

"Sekarang kita telah menghancurkan industri perikanan di luar negeri, tetangga kita itu," katanya semalam.




Susi mendakwa, 70% ikan di industri perikanan Thailand merupakan ikan milik Indonesia. Industri Perikanan Malaysia dan Vietnam dilihat turut terjejas dengan kebijaksanaan menteri itu.

Dakwanya lagi, industri Thailand, Malaysia dan Vietnam terlebih dahulu menghancurkan Indonesia dengan menangkap ikan secara haram di perairan negara itu. Tambahnya, banyak ikan yang dieksport secara diam-diam membuatkan industri 'Cold Storage' Indonesia terpaksa gulung tikar.

"Kita tidak perlu sedih, negara mereka hancur, kenapa kita sedih? Kita sudah hancur duluan. Industri cold storage kita sudah hancur duluan," katanya.

Pemilik syarikat penerbangan, Susi Air ini berikrar akan terus memburu kapal asing yang melakukan penangkapan ikan secara haram.

"Kita belum sukses, tetapi kita berjaya pada peringkat awal. Usaha membanteras kapal asing masih diteruskan," katanya.

Sumber


PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri




Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© AANS BLOG All Rights Reserved