ONEXOX
BannerFans.com

Pengalaman Tinggal di Asrama, Masak Maggi dalam Baldi, Bancuh Air Dalam Baldi

on Friday, January 23, 2015




Bagi mereka yang pernah melalui zaman-zaman sebagai seorang pelajar institut pengajian tinggi pasti merasai susah senang kehidupan jauh dari rumah keluarga masing-masing. Lebih-l#ebih lagi mereka yang tinggal di asrama yang mana kadang-kadang tiada kemudahan penyediaan makanan secara sendirian.

Menerusi inbox laman Facebook Siakapkeli, seorang bekas lepasan Institut Kemahiran Mara, Sungai Petani Kedah ber#kongsikan pengalaman beliau ketika tinggal di asrama bersama rakan-rakan pada semesta pertama.

Kebiasaannya kita memasak dan menjamu selera maggi dalam mangkuk atau pinggan tetapi lain pula cerita saudar#a ini.




Kerana ketiadaan mangkuk dan gelas, dia bersama rakan-rakan bersepakat memasak maggi di dalam baldi. Lebih# kurang sedozen pek maggi dimasak mereka dalam baldi dan makan bersama.

Selain itu air minuman juga dibancuh di dalam baldi dan menjadikan botol-botol minuman yang su#dah tidak digunakan sebagai gelas.

Apa boleh buat, bila terdesak di situ lah timbul kreativiti. Walaupun agak menyedihkan namun tidak dapa#t dinafikan ia satu pengalaman yang menyeronokkan kerana kesusahan ini dialami dan dikongsikan bersama.

Sumber


PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri




Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved