ONEXOX
BannerFans.com

TAMAN TEMA ANGRY BIRDS HINA KERETA PROTON

on Monday, January 26, 2015



Sebuah Facebook Page pro Mahathir, Kelab Che Det memuat naik beberapa gambar yang didakwa menyentuh sen#sitiviti rakyat Malaysia mula hangat diperkatakan di laman Facebook.

Ini semua gara-gara Taman Tema Angry Birds membuat promosi yang tidak menyenangkan beberapa pihak yang dianggap menghina kereta nasional, iaitu Proton.




"Ada yang kata itu simbolik bila Angry Bird mendarat ke Malaysia. Dia telah menghancurkan kereta nasional Malaysia. Per#soalannya, perlukah buat begitu? Tiada idea lain kah untuk iklan benda ini? Mungkin bagi sesetengah pihak isu ini kecik, tetapi ada juga yang tidak senang dengan situasi ini," - Kelab Che Det.



Ramai yang berpendapat promosi sebegini tidak wajar dilakukan. Ini kerana, jika dilihat dari sudut propaganda, ia sememangnya me#rendah-rendahkan kereta nasional kebanggan negara.  Tetapi beranikah pemimpin kita menegur pihak taman tema ini?

Ada juga yang berpendapat, mesej yang cuba disa#mpaikan oleh taman tema ini adalah, kereta nasional buatan Malaysia ini tidak berkualiti langsung. Apa pandangan anda?



Sumber


PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri





Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved