ONEXOX

Saya yang cadang tangguh pemilihan UMNO - Mohamad Hasan

on Monday, June 29, 2015



SEREMBAN - Bukan Presiden Umno, Datuk Seri Najib Razak yang membawa usul menangguhkan pemilihan parti, sebaliknya ia adalah suara yang dipersetujui oleh ahli Majlis Tertinggi parti yang telah dibincangkan bersama.

Malah Pengerusi Umno Negeri Sembilan, Datuk Seri Mohamad Hasan mengaku bahawa beliau yang mengetengahkan usul tersebut.

"Usul itu bukan Presiden Datuk Najib yang bawa, tapi saya yang bawa perkara itu, biarlah saya yang bertanggungjawab.

"Tidak sesuai diadakan pemilihan kerana saya percaya bila adanya pemilihan akan wujud perpecahan, ada pasukan...jangan sesiapa pun menafikan.

"Bila ada yang tak dapat tempat atau kalah, akan mengajuk atau menyimpan dendam pada parti yang akhirnya akan beri kesan pada kita," katanya.

Menurutnya, perkara paling penting ketika ini adalah usaha mengukuhkan parti sekaligus memastikan Umno dan BN menang pada PRU14 nanti.

Jumaat lalu, Najib mengumumkan  penangguhan 18 bulan bagi pemilihan jawatan selaras dengan fasal 10.16 Perlembagaan Parti yang memberi hak kepada MT untuk menangguhkan pemilihan tersebut.

Penangguhan pemilihan di kedua-dua peringkat ini tidak lebih dari 18 bulan dari tarikh sepatutnya pemilihan tersebut dilakukan.

MT mahu supaya kerajaan diberi masa menangani segala permasalahan dan cabaran sekaligus membuktikan komitmen Umno dan kerajaan kepada urus tadbir yang tulus dan telus‎.

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 1 comments... read them below or add one }

Anonymous said...

Unsung Hero.


June 29, 2015 at 6:31 PM

Post a Comment

 
© AANS BLOG All Rights Reserved