ONEXOX
BannerFans.com

SAYU SANGAT. NAZRI AZIZ DISIASAT DI BAWAH AKTA HASUTAN

on Sunday, June 14, 2015



KUALA LUMPUR - Padah mengeluarkan kenyataan bangang, Datuk Seri Nazri Aziz akan disiasat di bawah Akta Hasutan 1948 ekoran kenyataan mahu membelasah Tengku Mahkota Johor (TMJ) dua hari yang lalu.

Menurut Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar, beberapa laporan polis telah dibuat terhadap Nazri dan polis akan mengambil keterangan Ahli Parlimen Padang Rengas itu tidak lama lagi.

Difahamkan, sebanyak 46 NGO kaum India di Johor telah membuat laporan polis terhadap Nazri kerana kenyataan biadabnya terhadap TMJ dan mendesak Menteri Pelancongan dan Kebudayaan itu menarik balik kenyataan itu selain dari memohon maaf kepada TMJ.

Ahli Exco Kerajaan Negeri Johor, Datuk Zulkurnain Kamisan juga menegur Nazri agar tidak bersikap 'kurang ajar' terhadap TMJ melalui satu kenyataan semalam.

"Saya menyarankan agar menteri ini lebih muhasabah diri dan cermin diri kerana jawatan menteri tidak boleh digunakan sebagai alat untuk bersikap kurang ajar.

"Rakyat Johor tidak pernah sesekali menderhaka dan kita akan menentang setiap anasir yang boleh merosakkan perpaduan antara rakyat johor," katanya.

Sementara itu di media sosial, netizen mengucapkan tahniah dan 'padan muka' kepada Nazri.

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved