ONEXOX

WAGHIH BONGIH PENIAGA BAZAAR JUAL MAKANAN BASI

on Friday, June 26, 2015



PUTRAJAYA - Selepas 10 hari berpuasa, ramai yang meluahkan rasa tidak puas hati mereka di laman sosial berkenaan segelintir peniaga bazaar ramadan yang tidak bertanggungjawab.

Baca luahan hati mereka di bawah:

"Saya pun terkena. Beli air soya dalam jam 6 petang. Saya beli dua bungkus sebab pada masa itu katanya nak tutup kedai. Jadi dia (peniaga) juallah dua bungkus dengan harga RM3. Sampai waktu berbuka, tengok air soya itu dah berbuih. Geram!  Esok pergi balik gerai peniaga itu dan tegur. Namun saya pula dimarahinya. Katanya, saya cuba menutup periuk nasi dia," Emiliya Mahadi.

"Saya pun dah banyak kali terkena. Beli gulai kawah di bazar wakaf baru. Buka puasa nak makan. Belum sempat makan buka plastik tu, bau dah semerbak satu rumah. Peniaga-peniaga janganlah tamak. Kadang-kadang yang tak ada rasa langsung pun ada. Tawar macam air kosong je. Kalau tak nak meniaga, baik jangan meniaga. Bagi orang yang betul-betul nak berniaga," Liena Lin

"Saya dah tiga tahun tak pergi ke Bazaar Ramadan sebab kecewa dengan kuih yang basi, lauk yang basi. Tak sempat makan masa berbuka. Kalau kita cakap, peniaga marah. Sambil berniaga dapat duit sambil itu buatlah pahala. Senang je, masak sedap-sedap dan bersih, sambil itu niat sedekah. Orang yang beli pun puas hati," Fazlina Meor.

"Hari pertama puasa pun dah terkena. Tepung Pelita, basi. Lokasi, Bazaar Ramadan Simpang 4 Telok Pulai Klang. Agak-agaklah pun kalau nak berniaga kak oi. Jangan buat pembeli kecewa," Shah Jojon.

"Saya pernah beli ikan talapia bakar sebesar tapak tangan RM5. Memang betul-betul ambil dari tempat pembakar. Balik rumah, time nak berbuka. Isi ikan hancur. Bagi kucing, kucing pun tak nak makan. Sah ikan busuk pun dibakar juga. Bungkus balik elok-elok dan esok petang bagi balik. Hampa sungguh!" Shuhada A Long.

Segala luahan di atas di ambil dari laman Facebook Harian Metro.

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© AANS BLOG All Rights Reserved