ONEXOX

'DAH TAHU MISKIN, JANGAN BEROMEN KASI ANAK BANYAK²'

on Friday, January 22, 2016



Tweet seorang lelaki bernama Fahmy atau Fahmy Vevo tersebar di media sosial dan membuatkan segelintir netizen sentap 100%.

Berdasarkan gambar-gambar yang dikongsikan itu, Fahmy menyentuh mengenai isu biasiswa, PTPTN, yuran kolej mahal dan sikap segelintir pasangan yang gemar beranak ramai.

"JPN, MARA, PTPTN, - kita tidak perlukan bantuan kewangan ini. Ibu bapa yang sepatutnya bertanggungjawab untuk pendidikan dan kesihatan anak-anak.

"Siapa suruh ibu bapa malas belajar dulu? Selepas itu miskin, selepas itu tak mampu nak membiayai pendidikan anak mereka.

"Kolej yang kenakan yuran mahal itu memang diwujudkan untuk golongan kaya raya. Kalau sudah tahu diri itu miskin, yang pergi gigih menempel study di sana kenapa? Kalau sudah tahu diri itu miskin, janganlah beromen kasi anak banyak-banyak. Simple math," katanya.

Bagaimanapun, netizen mengkritik kenyataan bongkak Fahmy itu. Ini kerana bukan semua manusia yang dilahirkan ke dunia ini bernasib baik.





Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 1 comments... read them below or add one }

shah idham said...

HMM..KESIAN GAK AKU NENGOK BUDAK NI..SURE MAK BAPAK DIO KAYO..KANNN..SAMPAI LUPO AJAR ADAB N TATASUSILA...HOPE MAK ABAH EH SODAR,DUIT BUKAN TAKAT ANTA ANAK BAGI CERDIK..TAPI JANGAN SAMPAI BIADAB..SIANNN


January 25, 2016 at 9:30 PM

Post a Comment

 
© AANS BLOG All Rights Reserved