Isteri Mat Yo Mengamuk, Guna Gelaran Anjing

on Monday, September 23, 2013

Nampaknya, video ‘panas’ yang memaparkan dirinya menghamburkan kata-kata kurang enak pada seorang pengawal keselamatan dan menjadi viral di laman sosial sehingga kisah-kisah lama isteri Mat Yo juga mula muncul.




Sebagai mengulas isu ini, isteri Mat Yo penah menulis:

Masyallah, pagi2 je dengar anjing menyalak di FB.. Anjing ni berjanggut sedikit sedikit di dagu.. Wahai anjing kami xperlu nk menyahut salakan anda.. Bahawasanya Allah itu Maha Adil dan doa org teraniaya Insyallah sentiasa dimakbulkan.. Kami punya cukup bukti membawa anda ke muka pengadilan, jangan anggap kami sama anjing macam anda.. Peguam kami akan membuat siasatan, sila mudahkan kerja kami lagi dengan memberi statement palsu anda. Bukti kukuh di tangan kami. Kami tak kan membuka keaiban anda sehingga pintu keaiban anda terbuka sendiri.. We will meet u soon anjing..


Ada orang kata status ini pernah ditujukan kepada kepimpinan tertinggi persatuan bola sepak Kelantan ketika Mat Yo mahu berhijrah ke pasukan Johor.

Kalau kepimpinan bola sepak Kelantan yang diterajui seorang yang begitu dihormati pun dapat layanan camni…apatah lagi nasib pak guard.

Aduh. Sebenarnya jika dilihat pada video yang tersebar sebelum ini pun, kebanyakan pihak tidak mempertikaikan sama isteri Mat Yo atau pengawal keselamatan berkenaan yang salah. Tetapi yang membuatkan orang tercengang, adalah bahasa yang digunakan.





Rasanya, isu serupa berulang dalam kenyataan dibuat oleh isteri Mat Yo di laman sosial ini juga. Tidak kiralah siapa yang salah hingga tercetusnya perbalahan tempoh hari, tapi sebagai orang Melayu biarlah adab dan budi bahasa dijunjung.

Kalau dah orang lain diberi gelaran anjing, macam mana mahu cerita tentang siapa buka aib siapa…

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 7 comments... read them below or add one }

Anonymous said...

isteri dok menyalak. laki dok diam je. ape pon tak boleh lah.


September 24, 2013 at 2:04 AM
Anonymous said...

Takur bini la tue... Kuikuikuikuiii


September 24, 2013 at 2:25 AM
Anonymous said...

sebagai lelaki(suami) haruslah menjaga isteri dengan baik, kerana setiap perilaku isteri akan mendatang kan dosa kepada suaminya jika si suami tidak menjaganya,,
sama2 lah kita mendoakan kepada semua muslimat agar mendapat hidayah serta dilembutkan hatinya agar si suami tidak dapat dosa dari perbuatannya.


September 24, 2013 at 2:39 AM
Anonymous said...

sebagai lelaki(suami) haruslah menjaga isteri dengan baik, kerana setiap perilaku isteri akan mendatang kan dosa kepada suaminya jika si suami tidak menjaganya,,
sama2 lah kita mendoakan kepada semua muslimat agar mendapat hidayah serta dilembutkan hatinya agar si suami tidak dapat dosa dari perbuatannya.


September 24, 2013 at 2:41 AM
Anonymous said...

Bkn pak guard tu yg dayus. Laki dia yg dayus. Senyap. Nak sebut pisang pun x berani. Pempuan mcmtu elok kerat je pepek dia pastu tepek kt dahi dia


September 24, 2013 at 3:48 AM
Anonymous said...

Mana Mat Poyo dapat bini baka anjing Sheperd ni? Pandai betul dia cari bini. Mesti jumpa kat facebook ni. Tak pun kat disko time togok air kencing setan.


September 24, 2013 at 5:24 PM
Anonymous said...

Kejap diatas, kejap dibawah. Bila diatas orang sanjung dan bila dibawah orang pijak.....he he he


September 26, 2013 at 8:57 PM

Post a Comment

 
© AANS BLOG | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO