ONEXOX
BannerFans.com

Menteri Mohon Siaran Langsung Di TV, Perjelas Isu Bayar K-pop RM1.6 Juta

on Wednesday, October 9, 2013

Salah satu perkara yang menjadi isu besar selepas laporan Ketua Audit Negara dikeluarkan adalah tentang bayaran RM1.6 juta kepada barisan bintang pop Korea yang hadir memeriahkan sambutan Hari Belia Negara pada 2012 lalu.



Menteri Belia Dan Sukan ketika itu, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek sebelum ini mendakwa yang bayaran sebanyak RM1.6 juta itu di’bayar penaja namun perkara ini di’nafikan oleh Ketua Audit Negara, Tan Sri Ambrin Buang sendiri beberapa hari lalu.





Ahmad Shabery berkata beliau akan memberi penjelasan kepada Jawatankuasa Kira Kira Wang Negara (PAC) berhubung isu bayaran artis Korea dan memohon pengurusan parlimen untuk membenarkan penjelasan kepada PAC ini dibuat secara terbuka dan disiarkan secara langsung di kaca televisyen.

Tindakan yang berani kami kira ketika satu Malaysia masih tertanya tanya duit siapakah yang digunakan untuk membayar artis Korea sebanyak RM1.6 juta itu. Bravo!

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved