ONEXOX
BannerFans.com

Tutup suara sumbang

on Thursday, December 19, 2013

Shah Alam: Dia beberapa kali bertukar sekolah kerana tidak tahan diejek robot berikutan memakai penyokong besi pada satu kakinya, namun semua kenangan pahit itu lenyap dengan keputusan cemerlangnya dalam peperiksaan Penilaian Menengah Rendah (PMR) 2013 yang diumumkan, semalam.

Nur Aliyah Fatihah Hassan, 15, pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan TTDI Jaya, Bukit Jelutong, di sini, tersenyum puas dan bangga bersama ibunya, Balkish Mohd Osman, 45, selepas mendapat A dalam semua lapan mata pelajaran diambilnya.



Dia disahkan menghidap penyakit tulang belakang sejak lahir yang memberi implikasi kepada sistem buah pinggangnya menyebabkan dia tidak dapat mengawal pembuangan air kecil.





Nur Aliyah berkata, dia terpaksa menggunakan tiub untuk menyalurkan air kencingnya ke dalam beg plastik sepanjang masa.

“Setiap hari saya pastikan tiba awal di sekolah bagi mengelak diejek rakan yang lain. Siapa tidak sedih kalau diejek kaki robot, tetapi saya tidak berputus asa.

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved