ONEXOX
BannerFans.com

6 Gambar ngeri tangan kanak-kanak tersepit di tangga eskalator

on Saturday, May 3, 2014

LAPORAN BOMBA: Pada 03.05.2014 jam 1639 bilik kawalan Kajang terima panggilan khidmat khas tangan tersepit di tangga bergerak (escalator ) FRT 02 dipandu PB 8441 diketuai PBKll 7652 bersama 3 orang anggota dan FRT 03 dipandu PB 9407 dan diketuai PB 7048 bersama 2 orang anggota dikejarkan ke lokasi.

Sampai di lokasi didapati seorang kanak-kanak lelaki berumur lingkungan 6 tahun tangan tersepit di escalator. Anggota bomba berjaya mengeluarkan dan menyelamatkan tangan mangsa kanak-kanak yang tersepit itu.



Memang tidak dinafikan kanak-kanak lelaki lebih sukar dijaga kerana mereka lebih aktif berbanding kanak-kanak perempuan. Oleh itu perhatian lebih perlu diberikan kepada mereka. Kejadian di atas bernasib baik kerana kanak-kanak itu tidak mengalami kecederaan yang teruk.

Namun selalunya kesudahan tidak selalunya berakhir seperti itu. Semoga kejadian ini menjadi pengajaran buat ibu-bapa diluar sana.

Lagi Gambar operasi menyelamat (Kredit Facebook Bomba Malaysia):







Sumber









PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved