ONEXOX
BannerFans.com

BAHAYA AIR REVERSE OSMOSIS (RO WATER) TERBONGKAR

on Friday, March 25, 2016



Bukan nak buruk-burukkan air RO ni tetapi terpanggil untuk kongsikan sedikit sebanyak air ni kerana kat luar sana masih ramai belum tahu pasal bahaya air RO ni.. Harap kawan2 kt FB ni boleh terima dengan hati terbuka..

Fitrah air mmg ada zat & mineral.. Sistem reverse osmosis bukan sahaja menapis & membuang benda tak elok dalam air seperti karat & klorin, tetapi benda yang elok seperti zat & mineral daripada air tersebut.. Ini menjadikan air RO betul2 'bersih' iaitu kosong tanpa apa2 didalamnya.. Bila kita minum air RO ni, air tersebut akan ambil zat & mineral daripada badan kita seperti dari tulang dan membawa keluar zat & mineral tersebut melalui air kencing..
Sebabnya, memang fitrah air kena ada zat & mineral..

Untuk mereka yang memang mengamalkan air RO ni secara berterusan, saya nasihatkan anda untuk pergi ke klinik untuk test kepadatan tulang anda.. Jangan terkejut jika hasilnya tulang anda tidak kuat.. Tapi saya harapkan yang baik2 untuk anda semua.. Di sini saya nak kongsikan kisah keluarga yang mengamalkan air RO selama 12 Tahun hasil perkongsian Whatsapp:

"Assalamualaikum teman2.

Saya terpanggil untuk berkongsi pengalaman menggunakan air RO selama 12 tahun sekeluarga.

Saya mula membeli penapis air sistem RO agak terkenal di m'sia pd tahun 2002.

Pada tahun 2005 Suami saya disahkan slip disc.

Ketika operation doktor sgt terkejut kerana tulang yg perlu dipotong x perlu menggunakan cutter tetapi guna tangan sahaja sudah memadai. Masih teringat kata2 doktor ketika melawat suami di wad.

"Apa awk dah buat dgn tulang awk? Awk meyenangkan kerja saya...rapuh sangat tulang awk...guna tangan aje dah patah." Sambil ketawa.

Suami agak terasa

Pada tahun 2007 , 5 tahun setelah meminum RO Saya mengalami masalah haid tidak teratur...

Saya pernah keguguran dan pada 2009 Saya disahkan mengalami fibroid dan masih menderita masalah haid . terpaksa mengambil pil hormon untuk mengatasinya...

Akhirnya masalah semakin tidak dpt dibendung kerana fibroid dan masalah haid semakin serius. Akhirnya keputusan yg berat terpaksa diambil ...

Saya terpaksa dibedah membuang rahim kerana mengalami pendarahan yg melampau sehingga kekurangan darah.

Anak2 saya juga mengalami masalah haid tidak teratur. Mereka membesar dengan air r.o.

Setelah diamati dan diteliti tidak keterlaluan jika saya menyimpulkan penyebabnya adalah kerana kesan dari meminum air r.o.

Yg berasid dan kehilangan fitrahnya

Sebagai bukti bagi menguatkan lg kesahihan itu ialah seramai 5 orang rakan2 saya mengalami komplikasi yg yg sama iaitu reput tulang ,kanser dan masalah haid

Dan kelima lima mereka minum air ro dari jenis penapis yg sama

Kes 1
Anak remaja salah seorang rakan telah disahkan mengidap kanser ovari tahap 4
Kes 2
Seorang rakan merupakanjiran juga slip disc....
Kes 3
Seorang lagi mengalami patah kaki tidak semena mena ketika sedang berjalan . .macam tidak masuk akal tetapi itulah hakikatnya....tulang menjadi sangat.rapuh .
Kes 4
Seorang lagi jiran mengadu suaminya terpaksa dimasukkan ke wad hospital . Masalahnya tulang bahu terkeluar dari engsel buat kali kedua.. didapati tulang bahunya rapuh dn slip dari bahu.
Kes 5
Rakan yg mmperkenalkan penapis ro itu sendiri, ibu dan adik nya disahkan breast canser.

Byk lagi kes kes diluar sana . Sudah sampai masa info info ini di ambil serius.

Atas dasar pengalaman dan pengamatan..Mudahan memanjangkan manfaat dan menjadi tauladan. Bukan meraih kemudaratan berpanjangan."

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 4 comments... read them below or add one }

kaulun said...

perlukan bukti saitifik dan kajian bukan dakwaan semata mata


March 27, 2016 at 3:25 PM
soghoting said...

fitrah air adalah h2O.. nampak bona tipu er jang.. mineral tu adalah bondo terlarut dalam air.. gi ngaji dulu sblm dok heboh x tontu pasal.. x marah .. nak koba an jo


April 13, 2016 at 8:43 AM
Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)


July 8, 2016 at 9:13 AM
tipspetuacara said...

bahaya rupanya air RO nie, baru akak tahu... :)


March 3, 2019 at 9:17 AM

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved