ONEXOX
BannerFans.com

Remaja Buang Bayi MENANGIS Lihat Gambar Mayat Anaknya Di Mahkamah

on Thursday, May 8, 2014



Ampang – Seorang jurujual farmasi yang mengaku bersalah di Mahkamah Majistret di sini semalam, atas pertuduhan membuang bayi yang dilahirkannya di dalam tandas di Taman Melawati di sini, Jumaat lalu menangis sebaik melihat gambar mayat anaknya ketika ditunjukkan polis mahkamah.

Dengan pengakuan remaja berusia 18 tahun itu, Majistret Noor Farah Hazwani Osman menetapkan 16 Julai ini untuk jatuh hukum dan mendapatkan laporan akhlaknya.

Remaja itu pada mulanya mengaku tidak bersalah, namun menukar pengakuan bersalah selepas pertuduhan dibacakan semula kepadanya.

Mengikut pertuduhan, remaja itu didakwa menyembunyikan kelahiran seorang bayi dengan membuang mayat bayi itu tanpa diketahui sama ada itu bayi mati selepas atau semasa dilahirkan.

Dia didakwa melakukan perbuatan itu jam 4 petang pada 2 Mei lalu di tandas sebuah farmasi di Taman Melawati.

Remaja perempuan yang juga pekerja farmasi berkenaan ditahan ketika sedang menerima rawatan di sebuah hospital berdekatan .

Penahanan itu dibuat selepas rakan sekerjanya menemui mayat bayi perempuan yang masih bertali pusat di dalam tandas premis berkenaan.

Pekerja berusia kira-kira 30 tahun itu menemui mayat bayi tersebut yang sudah kaku pada pukul 4 petang iaitu ketika dia masuk untuk meletakkan bekas berisi air di situ.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Selangor, Datuk Mohd. Adnan Abdullah berkata, pihak polis menerima panggilan daripada salah seorang pekerja farmasi terbabit sebelum sepasukan pegawai polis dan forensik dikerah ke lokasi kejadian.

Sebaik sahaja tiba katanya, pihak forensik mendapati mayat bayi yang berada di dalam mangkuk tandas sudah tidak bernyawa.

“Kita akan bekerjasama dengan pihak pengurusan bagi meneliti kamera litar tertutup (CCTV) di premis berkenaan bagi membantu siasatan.

“Mayat bayi yang cukup sifat itu dihantar ke Hospital Ampang untuk bedah siasat,” katanya.

Kes tersebut disiasat di bawah Seksyen 318 Kanun Ke seksaan kerana menyembunyikan kelahiran atau pembuangan bayi yang telah mati.

Sumber








PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved