ONEXOX
BannerFans.com

Punca Sebenar Pelajar Perempuan Khalwat Dengan Lima Rakan

on Saturday, July 26, 2014

Dua remaja perempuan khalwat dengan ;lima kawan  kini terima padah apabila meraka diarahkan menjalani hukuman selama enam bulan di Pusat Perlindungan Wanita Baitul Ehsan, Selangor oleh Mahkamah Rendah Syariah, Kuala Terengganu, semalam.

 Mahkamah Rendah Syariah, di sini, semalam, mengarahkan tiga remaja perempuan menjalani hukuman selama enam bulan di Pusat Perlindungan Wanita Baitul Ehsan, Sabak Bernam, Selangor.

Hakim Syarie, Kamalruazmi Ismail membuat keputusan itu selepas ketiga-tiga mereka, yang berusia 15, 16 dan 18 tahun, mengaku salah atas tuduhan berkhalwat bersama lima lagi rakan mereka dalam sebuah rumah.

Sebelum itu, ketiga-tiga mereka didakwa mengikut Seksyen 31 (a) Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah (Takzir) (Terengganu) 2001 kerana berkhalwat.

Mengikut pertuduhan, mereka bersama seorang lagi rakan perempuan dan empat orang lelaki, termasuk Shauqinurudin Mamat, 20, didakwa melakukan khalwat di dalam sebuah rumah di Flat Gelong Bilal, di sini, jam 5.30 pagi pada 14 Julai lalu.

Bagi kesalahan itu, Shauqinurudin yang bekerja sebagai buruh dikenakan hukuman denda RM2,600 atau lima bulan penjara jika gagal menjelaskan denda, manakala Muhammad Amirul Fadzlan Seman, 22, pula diarahkan menjalani hukuman selama enam bulan di Pusat Permurnian Akidah Baitul Iman, Hulu Yam, Selangor.

Bagaimanapun, dua lagi tertuduh, iaitu Mohd Akram Firdaus Rashid, 25, dan remaja lelaki berusia 18 tahun bersama seorang lagi remaja perempuan berusia 15 tahun masih dalam proses perbicaraan.

Pendakwaan dilakukan oleh Timbalan Ketua Pendakwa Syarie Jabatan Hal Ehwal Agama Terengganu, Nik Mohd Shahril Irwan Mat Yusof.

Berdasarkan fakta kes, serbuan dilakukan oleh sepasukan pegawai dan anggota hasil maklumat kira-kira jam 5.20 pagi pada 14 Julai lalu.

Sebaik tiba di rumah berkenaan, keadaan luar rumah cerah manakala gril dan pintu utama tertutup.

Selepas beberapa kali salam diberikan, pintu dibuka dalam tempoh dua minit dua oleh Shauqinurudin.

Hasil pemeriksaan mendapati terdapat empat orang lelaki dan empat orang perempuan berada dalam rumah berkenaan dan hasil soal siasat mendapati mereka tiada hubungan suami isteri.



Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved