ONEXOX
BannerFans.com

Al Fatihah... Mujahideen Malaysia yang gugur di medan Ribath Syria

on Tuesday, August 19, 2014

Sahabat kami Abu turab telahpun menemui Allah gugur sebagai Syuhada di ketika pertahan kampung Syar'aya . didalam peperangan itu saya berkata kepadanya rehat dulu saya yang akan ke depan untuk pertahan kampung itu setelah satu jam bertembak tiba tiba peluru kereta kebal menuju kearahnya lalu dia rebah ke bumi.

Sahabat Arab mendengar dia mengucap dua kalimah syahadah dalam keadaan mengangkat tangan dan member isyarat dengan telunjuknya sebanyak sepuluh kali mengucap. Mat Soh sungguh taat dan patuh kepada arahan yang di beri tak pernah bantah walaupun dia lebih tua dari saya .selalu membaca AlQuran dan sembahyang malam.

sekarang ini baru di beri kesempatan oleh Allah untuk menulis sedikit kisah mengenai sahabat saya yang pertama gugur syahid diantara orang orang Malaysia bersama saya. Berdoalah Semoga Allah menerimanya sebagai Syuhada.

Kami telah berjanji sesama kami siapa yang syahid nanti bila bertemu Allah sebutlah nama kami di depan Allah ..





Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 1 comments... read them below or add one }

Anonymous said...

Allahuakbar. Semoga beliau ditempatkan bersama sama org yg telah diberikan nikmat oleh ALLAH SWT


August 19, 2014 at 8:18 PM

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved