ONEXOX
BannerFans.com

MH17: Keadaan Sebenar Jenazah Allahyarham Mohd Ali [6 Gambar]

on Sunday, August 24, 2014



KELUARGA Allahyarham Mohd Ali Md Salim kesal dan sedih dengan laporan media yang mensensasikan mengenai jenazah penuntut Doktor Falsafah itu.

Adiknya, Nurzuzila Md Salim berkata, laporan media yang mendakwa kononnya kawan-kawan abangnya ada membantu memandikan jenazah dan memberitahu keadaan jasad Allahyarham Mohd Ali adalah sempurna, tidak benar sama sekali.



"Berita itu tidak benar. Kami memang ada bertanya kepada pengurusan MAS (Malaysia Airline System Berhad) mengenai perkara itu dan MAS mengesahkan tiada orang luar yang mengendalikan jenazah mangsa-mangsa MH17 kecuali Jakim sahaja. Banyak kali MAS mengesahkan macam tu.



"Sebab berita itulah mak melahirkan hasrat untuk tatap wajah abang buat kali terakhir. Tapi setelah mendengar nasihat MAS beberapa kali, akhirnya Mak dan Pak akur," katanya kepada MalaysiaGazette.

Beliau mempersoalkan kredibiliti laporan berita berkenaan sambil menyifatkan ia sebagai satu perkara yang tidak terfikir oleh keluarganya.

"Ini bukan soal main-main, ini kematian. Sampai hati mereka membuat laporan macam tu," ujarnya.

Mohd Ali yang merupakan salah seorang mangsa nahas MH17 dijangka menamatkan pengajiannya April tahun depan dan sedang menyelesaikan tesisnya berkaitan pembangunan neuropsikopatogi.



Bakal Pensyarah Universiti Sains Malaysia itu sudah berada di Universiti Erasmus, Rotterdam hampir empat tahun.

Jenazah Mohd Ali yang dibawa kembali ke Malaysia semalam, disemadikan di Tanah Perkuburan Kampung Raja, tidak jauh dari rumah keluarganya di Kampung Jayor, Pagoh.




Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 2 comments... read them below or add one }

Anonymous said...

Jika saya tak silap..saya sendiri dengar drp bapa arwah yg cakap bahawa kwn2 arwah yg tlg mandikn dan kafankn bgtau beliau jasad anaknya hampir sempurna..
ini saya saksikan dlm tv...dan tangannya lembut..correct me if i'm wrong


August 24, 2014 at 7:06 PM
Anonymous said...

ko rs ke tgn arwah tu lembut ke x??hehe...boleh pulak org luar tlg mandikan...senang btl dpt akses nk mandikan mayat nahas MH17..klu fmly sndri y ckp tu aku percaya laa tp klu org luar aku kurg percaya..setahu aku hnya fmly je y dibenarkan tgk mayat kat amsterdam tuh..tak pyh laa nk buat citer bg menyedapkan...klu btl pun xpyh nk heboh2..diam2 sudaa...


August 24, 2014 at 9:45 PM

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved