ONEXOX
BannerFans.com

Hina Lagu Negaraku, Gadis Cina Dikecam!

on Thursday, September 18, 2014



Seorang pengguna Facebook, Tenashar Low, membuat kenyataan biadab secara terbuka menghina lagu Negaraku.

Pelajar Inti College Subang Jaya itu memuat naik status sedemikian kerana berang dengan berita yang dilaporkan oleh The Rakyat Post mengenai segelintir orang cina yang tidak hormat pada lagu Negaraku yang dimainkan sebelum tayangan filem bermula di pawagam.

Berikut kenyataan Tenashar Low:

"Government alrdy f**ked me everyday, now they aspect me to respect them by standing up while the full of lie songs playing? And after i paid for my bloody ticket that include of A tax B tax C tax? B*tch please oOo!! I just want to enjoy my movie, those who blame others for not standing up, so u think ur country threaten u very good? idiot"

Entah mengapa begitu sukar bagi golongan ini untuk berdiri tegak hormat pada lagu kebangsaan. Sedangkan Law of Malaysia menyatakan adalah wajib rakyat di negara ini berdiri tegak sebagai tanda hormat apabila lagu Negaraku dimainkan.



Siapa Tenashar Low untuk mempertikaikan undang-undang ini? Apakah dia sudah bosan menjadi warganegara Malaysia atau dia diantara 5,000 pelancong China yang hilang tanpa dikesan di negara ini?

Mohon PDRM ambil tindakan. Sekadar minta maaf tidak cukup. Hukuman setimpal harus diberikan.


Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Ranking: 5

{ 3 comments... read them below or add one }

Anonymous said...

kepada menteri yang berwajib, kejadian rasis semakin menjadi jadi, mintak tolong buat akta baru, sesiapa yang mempersoalkan benda2 sebegini patut dibuang negara, patut dilucutkan kewarganegaraan


September 18, 2014 at 3:37 AM
Anonymous said...

lucut warganegara perempuan ini dan sesiapa sahaja yang tidak menghormati undang-undang Malaysia!!!


September 18, 2014 at 4:17 PM
Anonymous said...

sejak tiada ISA mereka2 yg kurang ajar dan tak tahu bersyukur ni semakin berani dan melampau menghina negara dan bangsa melayu.


September 18, 2014 at 5:54 PM

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved