ONEXOX
BannerFans.com

Duit Gaji Habis Hantar Anak Ke Pengasuh / Taska

on Tuesday, December 9, 2014



"Tuan, yuran taska di Putrajaya harganya RM 550 dah untuk baby!"

Ujar seorang peserta Seminar Bijak Mengurus Wang di JPA kelmarin.

Saya terkesima sekejap.

Kemudian, bertebaran surat ini di wall saya. Terkesima sekali lagi.

Komen saya, terpulanglah kepada pengusaha untuk meletakkan apa-apa harga, selagi mana ibu bapa bersetuju.




Cuma, apa yang saya kurang bersetuju apabila para pengusaha berpakat-pakat meletakkan harga yang sama sedangkan kualiti taska berbeza-beza. Misalnya, saya pasti membatalkan hasrat saya menghantar anak ke sesuatu taska apabila nampak pengasuh selamba sahaja pakai legging semasa berjumpa ibu BAPA. Takpelah hantar jauh sedikit, sekurang-kurangnya di tempat yang jauh tu, pengasuh tersebut jika tidak bertudung pun masih sopan berbaju kurung. Itu baru satu aspek.

Tapi nak buat macam mana, orang Malaysia memang suka rejim kawalan harga!

+ Para pengusaha bas sekolah bersetuju...
+ Persatuan tukang gunting rambut menetapkan harga ...
+ Mekanisma harga petrol adalah ...
.

Bagaimana harga yuran taska di tempat tuan puan?

Di kawasan saya, yuran sekitar RM 300 untuk anak berusia 1-2 tahun.

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri




Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved