ONEXOX
BannerFans.com

Tersilap Tweet KLIA2 Banjir, Kit Siang Dapat Malu Besar

on Tuesday, December 23, 2014



Lim Kit Siang, tanpa usul periksa kesahihan laporan telah memuat naik satu status di Twitter miliknya Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur 2 (KLIA2) dilanda banjir.

Susulan tersebarnya tweet itu, pesawat Air Asia terpaksa menukar haluan pendaratan ke Lapangan Terbang Antarabangsa Senai, Johor.




Tidak sudah dengan itu, Kit Siang turut menyelar Menteri Penganggkutan, Liow Tiong Lai, dituduhnya bertanggungjawab akan hal itu.




Bagaimanapun, selepas itu dia memuatkan status lain di Twitter miliknya memohon maaf akan dakwaannya itu.




Menurutnya dia dapat maklumat salah daripada penumpang dan perubahan haluan pesawat yang dimaksudkannya dalam tweet sebelum itu, berpunca daripada cuaca buruk bukan sebab KLIA2 banjir!

Selain itu, dia berkata yang dia telah menerima maklumat yang salah daripada penumpang. Perubahan haluan pesawat itu pula adalah berpunca daripada cuaca buruk dan bukannya sebab KLIA2 dilanda banjir.

Semoga selepas ini dia tahu apa itu internet dan tidak mudah percaya terhadap apa yang tersebar.



Sumber


PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri



Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved