ONEXOX
BannerFans.com

Ingin Jaga Reputasi, Punca Saiful Apek Enggan Sertai MLM

on Wednesday, February 11, 2015



Sebanyak RM1,000,000 tawara#n hadiah kepada juara Maharaja Lawak Mega, siapa yang menolak bukan?

Tapi Saiful Apek atau nama sebenarnya, Saifulazam Mohamed Yusoff, 46 lain pula ceritanya. Dia dikatakan tidak memandang langsung wang ganjaran tersebut.

Menurut laporan dari mStar onl#ine, pelawak terkenal yang popular bersama kumpulan Senario itu menolak untuk menyertai MLM kerana untuk menjaga kedudukannya sebagai pelawak senior tanah air.

“Setiap tahun saya ditawarkan untuk menyertai MLM namun saya menolak kerana berasa ia sudah tidak penting buat saya.

“Sebelum ini saya sudah beberapa# kali menjadi juri pertandingan Raja Lawak, kenapa pula saya mahu jadi peserta?




“Lagi pula tiada apa lagi hendak dibuktikan di pentas tersebut kerana sebelum ini saya sudah memegang gelaran Artis Komedi Popular selama enam tahun berturut-turut,” katanya.

Menurutnya lagi, program itu bukanlah# sebagai ukuran untuk menentukan kualiti seorang pelawak kerana di pentas pertandingan yang hanya disiarkan dalam rancangan tv Astro berbayar sahaja.

“Bagi saya untuk mengukur tahap kualiti seseorang pelawak bukan di pentas MLM kerana ia hanya di pentas Astro dan bukan di pentas Malaysia.

“Orang yang melanggan Astro sahaja ken#al pelawak tersebut sebaliknya yang tiada stesen tersebut tidak mengenali mereka,” katanya lagi.

Tambahnya lagi, pelawak kini terlalu dimanjakan dengan wang ringgit berbanding ketika zamannya dahulu sewaktu bersama kumpulan Senario.

Itulah sebabnya dia menganggap penyebab# kedudukan pelawak-pelawak junior tidak kekal lama di persada seni.


Sumber


PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri




Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved