ONEXOX
BannerFans.com

"Keputusan Mahkamah Buktikan Saya Benar" - Saiful Bukhari

on Tuesday, February 10, 2015



KUALA LUMPUR: Mohd Saiful Bukhari Azlan, bekas pembantu peribadi Datuk Seri Anwar Ibrahim, menyifatkan keput#usan Mahkamah Persekutuan pada Selasa untuk mengekalkan hukuman penjara lima tahun terhadap Anwar atas tuduhan meliwatnya tujuh lepas, membuktikan beliau berada di pihak yang benar.

Mohd Saiful dalam blognya http://mohdsaifulbukhari.blogspot.com/ berkata beliau dan keluarganya menghormati keputusan mahkamah.

"Doa, istiqamah dan sabar selama t#ujuh tahun. Pada hari ini Mahkamah Persekutuan sebulat suara memutuskan bahawa dakwaan saya selama ini benar, dan saya seorang saksi yang 'credible'," katanya dalam blog itu, Selasa.

Mahkamah Persekutuan menolak rayuan A#nwar untuk mengenepikan sabitan dan hukuman penjara lima tahun yang diputuskan Mahkamah Rayuan pada 7 Mac tahun lepas terhadap pertuduhan meliwat Mohd Saiful, yang ketika itu berusia 23 tahun, di Unit 11-5-1 Kondominium Desa Damansara di Jalan Setiakasih, Bukit Damansara, di sini antara 3.10 petang dan 4.30 petang pada 26 Jun 2008.




Ketua Hakim Negara Tun Arifin Zakaria, yang mengetuai lima anggota panel hakim, menyampaikan penghakiman itu dan mengekalkan hukuman penjara lima tahun yang dikenakan oleh Mahkamah Rayuan.

Mohd Saiful berkata, sejak tujuh tahun lepas, da#ri mula beliau membuat laporan polis sehinggalah ke saat ini, apa yang beliau mahukan sebagai pengadu dan rakyat di negara ini adalah supaya aduannya terhadap perlakuan Anwar ke atasnya disiasat dan diadili.

" ....tidak lebih dari itu. Juga sebagai hamba Allah yang tidak sempurna ini, saya menjalankan tanggungjawab, menegakkan kebenaran agar saya tidak disoal di akhirat nanti," katanya.

Mohd Saiful turut berterima kasih kepada semua pih#ak yang telah bersamanya selama ini, secara langsung atau tidak langsung.

Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri




Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved