ONEXOX
BannerFans.com

Keputusan Rasmi Kes Liwat Anwar Ibrahim 10 Februari 2015

on Monday, February 9, 2015

Keputusan rasmi kes liwat Anwar Ibrahim pada 10 Februari 2015. Berita terkini Anuar Ibrahim telah diputuskan bersalah oleh Makhamah Persekutuan terhadap kes liwat bekas pembantu peribadinya, Mohd Saiful Bukhari Azlan sejak tujuh tahun lalu. Keputusan itu dibuat sus#ulan Mahkamah mendapati Anwar gagal membuktikan dakwaannya bahawa wujud konspirasi politik dalam pertuduhan terhadapnya. Pengumuman hukuman yang akan dijatuhkan oleh Makhamah Persekutuan akan diumumkan sebentar lagi.



Keputusan Rasmi Kes Liwat Anwar Ibrahim 10 Februari 2015

12.05 tengah hari: Anwar Ibrahim disahka#n bersalah kerana meliwat Saiful Bukhari sejak 7 tahun lalu.





Punca Anwar Ibrahim Disahkan Bersalah 10 Februari 2015


  • Anwar disahkan bersalah dalam kes liwat bekas p#embantu peribadinya Saiful Bukhari di sebuah unit kondominium di Bukit Damansara pada 26 Jun 2008.
  • Ujian DNA pada anggota sulit Saiful Bukhari telah dibuktikan sah milik Anwar Ibrahim
  • Anwar gagal membuktikan dakwaannya bahawa wujud konspirasi politik dalam pertuduhan terhadapnya


Hukuman Makhamah Kes Liwat Anwar Ibrahim 10 Februari 2015

akan diumumkan sebentar lagi

Nota Penting: Sidang ditangguh sementar#a menantikan hukuman terhadap Anwar Ibrahim. Hukuman akan diumumkan sebentar sahaja lagi selepas pukul 1.00 Petang.

Fakta Penting Kes Liwat Anwar Ibrahim

Ini merupakan kes liwat kedua terhadap Anwar. Dalam kes pertama, Anwar Ibrahim didapati bersalah meliwat pemandu# keluarganya, Azizan Abu Bakar, di Tivoli Villa, Kuala Lumpur pada tahun 1994, dan dijatuhi hukuman penjara sembilan tahun oleh Mahkamah Tinggi pada 8 Ogos 2000. Bagaimanapun, Mahkamah Persekutuan yang diketuai Hakim Tun Abdul Hamid Mohamad, yang kemudian menjadi Ketua Hakim Negara, mengubah sabitan dan mengetepikan hukuman penjara ke atas beliau atas tuduhan liwat, dengan keputusan majoriti 2-1.


Sumber

PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri




Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved