ONEXOX
BannerFans.com

Old Town White Coffee kantoikan Ismail Sabri

on Monday, February 2, 2015



Nama 'OldTown White Coffe' telah lama dikaitkan dengan pemimpin DAP dua beradik dari Perak iaitu Ngeh dan Nga oleh Blogger-blogger Pro UMNO..

Kononnya menurut mereka perniagaan itu dikuasai oleh dua beradik dari DAP itu, oleh itu kempen boikot Old Town White Coffe telah dilancarkan mereka..

Namun begitu dah bertahun-tahun kempen oleh Blogger Pro UMNO itu dilancarkan tapi langsung tak mendatangkan kesan..

Aku yakin.. macai-macai sendiri juga tidak setuju dengan kempen memboikot 'OldTown White Coffe' oleh Blogger Pro UMNO itu dan mereka mungkin juga tak percaya langsung dakwaan Blogger-blogger Pro UMNO itu..

Menariknya.. macai tak percaya tapi Menteri pulak yang dipercayai mempercayai dakwaan Blogger-blogger Pro UMNO itu..

Rentetan dari itu semalam menulislah Menteri itu dalam laman Facebook miliknya..

"Lihat sahaja Old Town White Coffee, diragui baru-baru ini. Tetapi masih orang Melayu gagal untuk boikot. Lebih-lebih lagi pemiliknya dikatakan keluarga Ngeh DAP Perak yang terkenal anti-Islam.

"Selagi Melayu tidak berubah, selagi itu Cina ambil kesempatan untuk tindas Melayu."

Dan tulisannya itu dijawab oleh Ngeh, katanya beliau akan mengemukakan saman terhadap Menteri dari UMNO yang namanya Ismail Sabri itu kerana mendakwa dirinya mempunyai pegangan dalam rangkaian kopitiam itu dan menuduhnya sebagai anti-Islam.





Katanya, tempoh 48 jam diberikan kepada Ismail untuk mengemukakan permohonan maaf dan menarik balik kenyataannya itu.

"Tidak benar sama sekali beliau menuduh saya anti Islam dan mempunyai pegangan dalam Old Town White Coffee.

"Saya tidak pernah, dalam seumur hidup saya, ada pegangan dalam Old Town White Coffee," katanya.

Tapi.. Ismail Sabri Yaakob enggan memohon maaf kepada Ngeh Koo Ham berhubung status Facebook yang ditulisnya semalam, mengatakan ia tidak ditujukan khusus kepada penasihat DAP Perak itu.

“Ngeh… Dia seorang sahaja ke di Perak? Saya tidak sebut Ngeh Koo Ham. (Dan) Saya sebut 'dikatakan',” katanya dalam satu kiriman WhatsApp kepada The Malaysian Insider.

Macam alasan budak-budak saja tu..

Tapi tak apa.. Ismail Sabri kata, kata-katanya bukan ditujukan kepada Ngeh DAP tu.. tapi Ngeh DAP yang lain kat Perak tu..

Bagaimana pula dengan penafian dari OldTown White Coffe yang menafikan kenyataan Ismail Sabri kononnya 'OldTown White Coffe' dikuasai oleh ahli politik?

Baca nih..

KUALA LUMPUR, Feb 2 — Oldtown Berhad today denied a minister’s claim of its alleged link to a Perak DAP lawmaker, insisting that it has no affiliations with any political party or politician.

In a statement here, Oldtown Berhad chairman Datuk Dr Ahmed Tasir pointed out that as a public listed company on the Malaysian bourse, the franchise’s ownership is readily available online.

“Oldtown White Coffee is not affiliated with any political party, or any politician as recently alleged by a certain public figure, nor does the company have any political interests.

“The Board of Directors of Oldtown Berhad can also confirm that they are not active members of any political party,” he said.

The firm is believed to be responding to Agriculture and Agro-Based Industries Minister Datuk Seri Ismail Saabri Yaakob who reportedly urged Malay consumers on Facebook to boycott Chinese-run businesses that have been indiscriminately raising their prices, claiming this would help in lowering the prices of goods in the country ~ TheMalayMail

Mungkin Ismail Sabri tak maksudkan 'OldTown White Coffe' yang ini kot.. tapi yang lain...

Kah.. kah.. kah.. bersamalah kita tunggu dan lihat dia nak belit kot mana pulak...

Tapi... SKMM kat mana?.. SKMM kat mana?.. Menteri sebar maklumat palsu ni.. tak nak siasat ke?


Sumber


PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri




Ranking: 5

{ 1 comments... read them below or add one }

pakherlangga77 said...
This comment has been removed by the author.

Post a Comment



 
© AANS BLOG All Rights Reserved