ONEXOX

Siapa sangka Rocker penyanyi lagu Cinta Untuk Nabila kini seorang Pendakwah

on Friday, February 6, 2015



BEKAS vokalis kumpulan Melissa, Radzi Abd Hamid tiba-tiba kembali menjadi sebutan selepas video dak#wahnya pada tahun 2012 tersebar menerusi laman Facebook.

Dia yang cukup terkenal menerusi lagu Cinta Untuk Nabila suatu ketika dahulu ternyata mengejutkan netizen melalui perubahan penampilan dan cara dakwahnya.

Tiada lagi rambut panjang keri#nting, kaca mata hitam dan jeans ketat sebaliknya ia diganti dengan jubah dan serban.





Menerusi video viral berdurasi 5 minit, sambil berdakwah Radzi sempat menyanyikan lagu Cinta Untuk Nabila yang diubah liriknya menjadi Cinta Untuk Nabi-lah yang kemudiannya dikongsikan ribuan pengguna Facebook.

Sementara itu, ramai yang melua#hkan keterujaan dengan vokal Radzi yang masih mantap meskipun sudah lama meninggalkan pentas hiburan.

Dengarnya, Radzi yang kini merupakan pendakwah bebas dan pembantu imam di Masjid Zahir, Alor Setar, Kedah turut menjadi tok kadi yang menikahkan pasangan berkahwin.

Sekitar 90-an, lagu Cinta Untuk Nab#ila hasil ciptaan oleh Rosli Selasih cukup popular hingga turut diminati di Indonesia.



Sumber


PERINGATAN: AANS tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri




Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© AANS BLOG All Rights Reserved